Świętokrzyskie: małżeństwa aktorskie twarzami kampanii profilaktycznej Dr Leszek Smorąg ze ŚCO: - Nie chcemy straszyć rakiem. Na zdjęciu Świętokrzyskie Centrum Onkologii. Fot. materiały prasowe

Zaprezentowano cytomammobus Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w nowej odsłonie - jako salon profilaktyki. Burty mobilnej pracowni diagnostycznej zdobią wizerunki aktorek kieleckiego teatru, które zachęcają kobiety do badań profilaktycznych.

Twarzami nowej odsłony kampanii zachęcającej mieszkanki województwa świętokrzyskiego do badań profilaktycznych zostały małżeństwa aktorskie z kieleckiego Teatru im. Stefana Żeromskiego: Beata Pszeniczna i Dawid Żłobiński (profilaktyka raka szyjki macicy) oraz Teresa i Mirosław Bielińscy (profilaktyka raka piersi).

- Nawet przez chwilę się nie zastanawiałam, czy wziąć udział w tej kampanii. Przecież zdrowie i profilaktyka to najważniejsza sprawa dla kobiety. Często o tym zapominamy, odsuwamy na dalszy plan, a do zastanowienia skłania nas dopiero choroba. Tak było w mojej rodzinie, dlatego ja namawiam do badań - powiedziała Beata Pszeniczna.

Materiały promujące profilaktykę raka piersi i raka szyjki macicy utrzymane są w ciepłych, żywych barwach. Szczególną uwagę przyciągają aktorki eksponujące owoce - arbuzy symbolizujące piersi i odwróconą gruszkę, przypominającą kształtem macicę i szyjkę macicy.

- Wykorzystaliśmy zieleń jako symbol witalności, zdrowia i róż kojarzący się z kobiecością. Owoce symbolizują zdrowy tryb życia i zachęcają do podjęcia pozytywnych działań na rzecz swojego zdrowia. Specjalnie dobrana czcionka "second Chance", czyli druga szansa, podkreśla osobiste przesłanie kobiet - daj sobie drugą szansę, zbadaj się - wyjaśnił dr hab. Paweł Opaliński, autor projektu graficznego kampanii.

- Nie chcemy straszyć rakiem. Chcemy przekonać kobiety, że badania profilaktyczne są przyjemne i służą zdrowiu. Tym bardziej, że 90 proc. wyników mammografii i cytologii to wyniki dobre, potwierdzające, że pacjentka jest zdrowa. Ale, żeby to wiedzieć, trzeba się badać - dodał dr Leszek Smorąg ze ŚCO.

- Na słowa "onkologia, nowotwór, rak" ludzie reagują strachem, wypierając informację ze swojej świadomości. My chcemy pokazać, że profilaktyka onkologiczna to dbanie o siebie, dlatego sięgnęliśmy po lekki, apetyczny wizerunek, który ma intrygować, rozbawić i wywołać pozytywne uczucia. Nawet przyjęliśmy roboczą nazwę naszego cytomammobusa: "Salon profilaktyki", żeby kobiety traktowały mammografię i cytologię tak samo jak wizytę w salonie kosmetycznym - podkreśliła rzeczniczka ŚCO Izabela Opalińska.

Jak wynika z danych świętokrzyskiego oddziału NFZ w pierwszym półroczu 2017 roku mammografię w województwie świętokrzyskim wykonało tylko 38 proc. uprawnionych do tego kobiet, a cytologię nieco ponad 20 proc. Jak poinformowała Dorota Węglińska, koordynator mobilnej pracowni diagnostycznej ŚCO, w pierwszym półroczu w cytomammobusie wykonano już 800 mammografii i 500 cytologii.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.