Sport = zdrowie

Regularne ćwiczenia fizyczne mają zbawienny wpływ na nasze naczynia i serca.

Doskonałą tego ilustracją były badania zespołu pod kierunkiem prof. Artura Mamcarza, kierownika III Kliniki Chorób Wewnętrznych i Kardiologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Lekarze postanowili sprawdzić efekt uprawiania nordic walking przez osoby w zaawansowanym wieku.

Do badań zaprosili 50 osób mających średnio około 71 lat (najstarszy uczestnik liczył 84 lata). Ćwiczenia w chodzeniu z kijkami odbywały się trzy razy w tygodniu przez półtora miesiąca. Każda sesja trwała 50 minut: 10 minut – rozgrzewka, 30 – właściwy spacer, 10 – ochłonięcie. Badanym mierzono ciśnienie, robiono im m.in. EKG, echo serca, sprawdzano też ich tolerancję wysiłku. Dane te porównywano z wynikami grupy, która nie ćwiczyła.

Okazało się, że osoby uprawiające nordic walking miały istotnie niższe ciśnienie krwi (zarówno skurczowe, jak i rozkurczowe), były w stanie przejść wyraźnie dłuższy dystans w teście polegającym na sześciominutowym spacerze, ponadto czuły się lepiej psychicznie.

Więcej: www.wyborcza.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH