Sondaż: dieta Polaków uboga w warzywa i owoce

15 proc. mężczyzn i 23 proc. kobiet sięga po warzywa i owoce kilka razy dziennie. Tylko raz w tygodniu robi to trzy proc. kobiet i cztery proc. mężczyzn - wynika z badania agencji Inquiry na potrzeby ogólnopolskiej kampanii "Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców".

Badania przeprowadzone przez agencję Inquiry na potrzeby ogólnopolskiej kampanii "Pora na pomidora..." potwierdzają dysproporcje w spożywaniu warzyw i owoców wśród kobiet i mężczyzn. Częściej sięga po nie płeć piękna.

Spożywanie warzyw i owoców kilka razy dziennie deklaruje 23 proc. kobiet i 15 proc. mężczyzn. Spory odsetek osób płci męskiej, bo aż 20 proc. sięga po warzywa i owoce tylko 2-3 razy w tygodniu. Najczęściej produkty te pojawiają się w naszej diecie raz dziennie lub prawie codziennie. Taką deklarację złożyło 52 proc. kobiet i 58 proc. mężczyzn.

Jeden raz w tygodniu po owoce i warzywa sięga trzy proc. kobiet i cztery proc. mężczyzn. Jeden proc. kobiet i dwa proc. mężczyzn przyznało, że warzywa i owoce je zaledwie raz w miesiącu.

- Większość Polaków nie stosuje się do zaleceń żywieniowych, które mówią o spożywaniu codziennie kilku porcji warzywno-owocowych. Oznacza to, że wciąż nie mamy wyrobionych w społeczeństwie pozytywnych nawyków żywieniowych - mówi dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych Agnieszka Falba, która zainicjowała ogólnopolską kampanię "Pora na pomidora".

Badanie zrealizowała agencja Inquiry w sierpniu 2011 roku, w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej „Pora na pomidora...", metodą sondażu internetowego na próbie 520 dorosłych Polaków. 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH