
Ustanowienie w Dniu Ojca, 23 czerwca, Ogólnopolskiego Dnia Świadomości Raka Prostaty - to cel tegorocznej, II edycji kampanii "Prostata na lata" - poinformowano w poniedziałek (28 maja) w Warszawie. W ten sposób organizatorzy akcji chcą promować badania prostaty.
Kampania "Prostata na lata" to inicjatywa Fundacji "Wygrajmy Zdrowie" im. prof. Grzegorza Madeja. Program został objęty patronatem merytorycznym Polskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej, Polskiej Unii Onkologii oraz Polskiego Towarzystwa Urologicznego.
- W naszej kampanii najbardziej zależy nam na dotarciu do mężczyzn oraz ich rodzin z przekazem, że raka prostaty można skutecznie leczyć - mówi Szymon Chrostowski, prezes Fundacji. Jak tłumaczy, kampania ma uświadomić wszystkim ojcom, że regularne badania pod kątem męskich nowotworów mogą zapewnić im długie życie i czas na wychowanie dzieci.
Rak stercza (prostaty) jest w Polsce jednym z najczęściej występujących nowotworów u mężczyzn oraz trzecią przyczyną zgonów na choroby nowotworowe. Elementy tego nowotworu można spotkać u prawie 30 proc. mężczyzn w wieku około 50 lat i u 80 proc. mężczyzn w wieku lat 80. Guz rozwija się stosunkowo powoli, niekiedy bezobjawowo. Początkowo objawy mogą sugerować łagodny rozrost stercza.
Dlatego tak ważne jest wykrycie go w fazie, w której można leczyć go radykalnie i skutecznie. Wczesnemu wykrywaniu raka stercza może służyć regularne badanie gruczołu krokowego u urologa.
Co najmniej raz w roku zaleca się je osobom, które przekroczyły 50. rok życia lub wcześniej, w przypadku pojawienia się objawów zaburzeń w oddawaniu moczu lub wówczas, gdy w najbliższej rodzinie (ojciec, brat) odnotowano zachorowanie na raka stercza w młodym wieku.
Wielu mężczyzn odwleka wizytę u urologa - zarówno ze skrępowania, jak i braku podstawowej wiedzy na temat chorób stercza oraz możliwości ich leczenia.
Na stronie www.prostatanalata.pl pacjenci i ich rodziny znajdą informacje na temat choroby, sposobów jej leczenia oraz porady z zakresu psychoonkologii.
Osoby zainteresowane informacje znajdą też na Facebooku (facebook.com/OgolnopolskiDzienSwiadomosciRakaProstaty23czerwca). Fani strony mogą wziąć udział w konkursie i walczyć o cenne nagrody, m.in. piłki adidas Tango 12 z podpisami aktorów, sportowców i dziennikarzy, którzy wsparli kampanię "Prostata na lata".

CZYTAJ TAKŻE
- 08:55 Wlk. Brytania: szpital za kontynuacją planu paliatywnego dla chorego chłopca
- 08:35 WOŚP na zakupach leżanek i rozkładanych foteli
- 08:25 Włochy: 92-letni były prezydent przeszedł operację serca
- 08:21 Laur Innowacji w Medycynie Sercowo-Naczyniowej dla NCBR
- 08:12 X Europejski Kongres Gospodarczy: terminy sesji dotyczących sektora medycznego
- 05:54 Czy nowa lista refundacyjna spełni oczekiwania pacjentów onkologicznych?
- WT20:45 MZ zaprasza na szkolenia z naborów na profilaktykę
- WT20:02 Eksperci: chorzy na SMA jak najszybciej powinni zyskać dostęp do leku
- 1 Lekarze emeryci obawiają się, że będą musieli odejść z zawodu. Wszystko przez e-zdrowie
- 2 Kluczbork: oddział wewnętrzny zagrożony - odchodzą wszyscy lekarze
- 3 Łukasz Szumowski jako minister, polityk i prywatnie
- 4 Wdrażanie nowych terapii do praktyki: koza jest, ale brakuje na sznurek
- 5 W sądzie trzeba udowodnić, że szpital nie popełnił błędu
- 6 "Stop Chazanowi": w środę i czwartek protesty przed UJK i urzędem wojewódzkim w Kielcach
- 7 Czy nowa lista refundacyjna spełni oczekiwania pacjentów onkologicznych?
- 8 X Europejski Kongres Gospodarczy: terminy sesji dotyczących sektora medycznego
Newsletter
Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku
Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze
Follow @rynekzdrowiaRSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych