Ruszyła ogólnopolska kampania "Prostata na lata"

Ustanowienie w Dniu Ojca, 23 czerwca, Ogólnopolskiego Dnia Świadomości Raka Prostaty - to cel tegorocznej, II edycji kampanii "Prostata na lata" - poinformowano w poniedziałek (28 maja) w Warszawie. W ten sposób organizatorzy akcji chcą promować badania prostaty.

Kampania "Prostata na lata" to inicjatywa Fundacji "Wygrajmy Zdrowie" im. prof. Grzegorza Madeja. Program został objęty patronatem merytorycznym Polskiego Towarzystwa Onkologii Klinicznej, Polskiej Unii Onkologii oraz Polskiego Towarzystwa Urologicznego.

- W naszej kampanii najbardziej zależy nam na dotarciu do mężczyzn oraz ich rodzin z przekazem, że raka prostaty można skutecznie leczyć - mówi Szymon Chrostowski, prezes Fundacji. Jak tłumaczy, kampania ma uświadomić wszystkim ojcom, że regularne badania pod kątem męskich nowotworów mogą zapewnić im długie życie i czas na wychowanie dzieci.

Rak stercza (prostaty) jest w Polsce jednym z najczęściej występujących nowotworów u mężczyzn oraz trzecią przyczyną zgonów na choroby nowotworowe. Elementy tego nowotworu można spotkać u prawie 30 proc. mężczyzn w wieku około 50 lat i u 80 proc. mężczyzn w wieku lat 80. Guz rozwija się stosunkowo powoli, niekiedy bezobjawowo. Początkowo objawy mogą sugerować łagodny rozrost stercza.

Dlatego tak ważne jest wykrycie go w fazie, w której można leczyć go radykalnie i skutecznie. Wczesnemu wykrywaniu raka stercza może służyć regularne badanie gruczołu krokowego u urologa.

Co najmniej raz w roku zaleca się je osobom, które przekroczyły 50. rok życia lub wcześniej, w przypadku pojawienia się objawów zaburzeń w oddawaniu moczu lub wówczas, gdy w najbliższej rodzinie (ojciec, brat) odnotowano zachorowanie na raka stercza w młodym wieku.

Wielu mężczyzn odwleka wizytę u urologa - zarówno ze skrępowania, jak i braku podstawowej wiedzy na temat chorób stercza oraz możliwości ich leczenia.

Na stronie www.prostatanalata.pl pacjenci i ich rodziny znajdą informacje na temat choroby, sposobów jej leczenia oraz porady z zakresu psychoonkologii.  

Osoby zainteresowane informacje znajdą też na Facebooku (facebook.com/OgolnopolskiDzienSwiadomosciRakaProstaty23czerwca). Fani strony mogą wziąć udział w konkursie i walczyć o cenne nagrody, m.in. piłki adidas Tango 12 z podpisami aktorów, sportowców i dziennikarzy, którzy wsparli kampanię "Prostata na lata".

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH