Kampania pn. "Wyrolluj raka - to nie cud, to medycyna!" ma uświadomić społeczeństwu, że medycyna poczyniła ogromne postępy w leczeniu nowotworów złośliwych i dlatego warto wcześnie je wykrywać i leczyć się. Zainaugurowano ją 9 grudnia na konferencji prasowej w Warszawie.

– Zależy nam na tym, aby zmienić schemat myślenia o chorobie nowotworowej, pokazać trochę inne jej oblicze. Wiemy, że jest to choroba bardzo poważna i w wielu przypadkach śmiertelna, natomiast jest bardzo duże grono osób, które zostały z niej wyleczone, albo, u których stała się to choroba przewlekła – powiedziała Magdalena Prokopowicz, prezes Fundacji „Rak'n'Roll. Wygraj Życie”, organizatora kampanii.

Jak dodała, o zwycięstwach nad rakiem mówi się rzadko, podobnie, jak o długim i dobrym życiu z nim. Znacznie częściej, pacjentom prezentuje się smutne statystyki czy negatywne działania uboczne terapii.

Prokopowicz, która od siedmiu lat leczy się na raka piersi, sama początkowo odrzucała chorobę i nie była w stanie o niej rozmawiać.

Decyzję o stworzeniu fundacji w październiku 2009 r. podjęła w symbolicznym dla siebie momencie, gdy – po przebyciu chemioterapii w czasie ciąży – urodziła całkowicie zdrowego synka Leosia.

– Był to moment absolutnego otwarcia, kiedy uwierzyłam, że mogę o siebie walczyć i chcę walczyć. Chciałam dać ludziom nadzieję, krzyczeć do wszystkich, że z rakiem można wygrać, normalnie żyć, pracować, urodzić zdrowe dziecko – wyznała Prokopowicz .

Współczesna medycyna oferuje skuteczne leczenie wielu nowotworów i wydłuża życie. Dzięki niej, rak nie musi być wyrokiem i można go pokonać. Tymczasem, polscy pacjenci często uciekają w terapie niekonwencjonalne, które są bardzo kosztowne, a nie pomagają.

– Sama miałam w swoim życiu taki epizod, gdy przez półtora roku leczyłam się niekonwencjonalnie. Ale dzisiaj mogę powiedzieć, że był to czas stracony – przyznała Prokopowicz.

Kampanię wspiera wiele znanych osób, m.in. wokalistka Reni Jusis, prezenterzy – Marcin Prokop, Dorota Wellman oraz wybitni polscy rysownicy – Henryk Sawka, Edward Lutczyn, Andrzej Pągowski i Marek Raczkowski. Na rzecz akcji stworzyli oni unikatowe prace, które zostaną zlicytowane na Balu Charytatywnym Dziennikarzy w styczniu 2011 r. Dochód z tej aukcji zostanie przeznaczony na remont poczekalni w Centrum Onkologii w Warszawie.

Jednym z elementów kampanii edukacyjnej będzie też cykl 12-dwudniowych warsztatów dla pań pt. Metamorfozy, które poprowadzi Monika Jaruzelska, znana polska stylistka. Do udziału w nich organizatorzy zachęcają kobiety, które w wyniku choroby nowotworowej straciły pewność siebie i poczucie własnej kobiecości.


 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH