Kampania pn. "Wyrolluj raka - to nie cud, to medycyna!" ma uświadomić społeczeństwu, że medycyna poczyniła ogromne postępy w leczeniu nowotworów złośliwych i dlatego warto wcześnie je wykrywać i leczyć się. Zainaugurowano ją 9 grudnia na konferencji prasowej w Warszawie.

– Zależy nam na tym, aby zmienić schemat myślenia o chorobie nowotworowej, pokazać trochę inne jej oblicze. Wiemy, że jest to choroba bardzo poważna i w wielu przypadkach śmiertelna, natomiast jest bardzo duże grono osób, które zostały z niej wyleczone, albo, u których stała się to choroba przewlekła – powiedziała Magdalena Prokopowicz, prezes Fundacji „Rak'n'Roll. Wygraj Życie”, organizatora kampanii.

Jak dodała, o zwycięstwach nad rakiem mówi się rzadko, podobnie, jak o długim i dobrym życiu z nim. Znacznie częściej, pacjentom prezentuje się smutne statystyki czy negatywne działania uboczne terapii.

Prokopowicz, która od siedmiu lat leczy się na raka piersi, sama początkowo odrzucała chorobę i nie była w stanie o niej rozmawiać.

Decyzję o stworzeniu fundacji w październiku 2009 r. podjęła w symbolicznym dla siebie momencie, gdy – po przebyciu chemioterapii w czasie ciąży – urodziła całkowicie zdrowego synka Leosia.

– Był to moment absolutnego otwarcia, kiedy uwierzyłam, że mogę o siebie walczyć i chcę walczyć. Chciałam dać ludziom nadzieję, krzyczeć do wszystkich, że z rakiem można wygrać, normalnie żyć, pracować, urodzić zdrowe dziecko – wyznała Prokopowicz .

Współczesna medycyna oferuje skuteczne leczenie wielu nowotworów i wydłuża życie. Dzięki niej, rak nie musi być wyrokiem i można go pokonać. Tymczasem, polscy pacjenci często uciekają w terapie niekonwencjonalne, które są bardzo kosztowne, a nie pomagają.

– Sama miałam w swoim życiu taki epizod, gdy przez półtora roku leczyłam się niekonwencjonalnie. Ale dzisiaj mogę powiedzieć, że był to czas stracony – przyznała Prokopowicz.

Kampanię wspiera wiele znanych osób, m.in. wokalistka Reni Jusis, prezenterzy – Marcin Prokop, Dorota Wellman oraz wybitni polscy rysownicy – Henryk Sawka, Edward Lutczyn, Andrzej Pągowski i Marek Raczkowski. Na rzecz akcji stworzyli oni unikatowe prace, które zostaną zlicytowane na Balu Charytatywnym Dziennikarzy w styczniu 2011 r. Dochód z tej aukcji zostanie przeznaczony na remont poczekalni w Centrum Onkologii w Warszawie.

Jednym z elementów kampanii edukacyjnej będzie też cykl 12-dwudniowych warsztatów dla pań pt. Metamorfozy, które poprowadzi Monika Jaruzelska, znana polska stylistka. Do udziału w nich organizatorzy zachęcają kobiety, które w wyniku choroby nowotworowej straciły pewność siebie i poczucie własnej kobiecości.


 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.