Rusza VII Kampania "Hospicjum to też życie"

Wspieranie osieroconych dzieci, których rodzice byli pacjentami hospicjów, to główny cel VII kampanii "Hospicjum to też Życie".

Od 2004 roku do kampanii społecznej organizowanej przez Fundację Hospicyjną włączyło się blisko 100 ośrodków.

Inicjator kampanii, ks. dr Piotr Krakowiak, krajowy duszpasterz hospicjów, przekonuje, że powinny powstawać przy nich ośrodki oferujące pomoc osieroconym dzieciom.

– Chcemy, aby w każdym hospicjum pracowali terapeuci i psychologowie – zaznacza duszpasterz.

Kampania będzie trwała od 25 września do 31 grudnia 2010 r. Pierwszego dnia w całym kraju odbędą się festyny dla osieroconych dzieci, a 2 października w Lubelskim Hospicjum im. Małego Księcia zaplanowano koncert Edyty Górniak. Patronat nad akcją objęła małżonka prezydenta RP, Anna Komorowska.

Do udziału w kampanii zaproszono znane osoby, m.in. aktorkę Joannę Jabłczyńską oraz psycholog Dorotę Zawadzką, współautorkę programów „Superniania” i „Świat według dziecka”.

Fundacja Hospicyjna powstała w 2004 r. Zajmuje się wspieraniem materialnym i merytorycznym ośrodków hospicyjnych. W 2006 r. Fundacja utworzyła Fundusz Dzieci Osieroconych, który organizuje wyjazdy na wakacje, kupuje ubrania, wyprawki szkolne i prezenty. Z pomocy Funduszu skorzystało dotychczas ponad 3 tys. dzieci.

W Polsce działa około 280 hospicjów domowych i 65 hospicjów stacjonarnych, które pozyskują środki z NFZ, sponsorów oraz od indywidualnych darczyńców. „Hospicjum to też Życie” jest coroczną kampanią, która ma uwrażliwić Polaków na potrzeby umierających oraz ich bliskich. Fundacja Hospicyjna prowadzi portal www.hospicja.pl. Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH