Rośnie rynek słodyczy i przekąsek, a NFZ rusza z "antycukrową" kampanią Analizy zachowań konsumentów jednoznacznie potwierdzają, iż ludzie nie chcą rezygnować z przyjemności, którą daje jedzenie słodyczy. Fot. Archiwum

Polski rynek słodyczy i przekąsek wart jest 17,3 mld zł, a kategoria ta odnotowała 5,4-proc. wzrost wartości sprzedaży w okresie sierpień 2018 r. - lipiec 2019 r. - informują eksperci Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE). Tymczasem w poniedziałek (14 października) rusza szeroko zakrojona kampania NFZ nt. szkodliwości konsumpcji cukru.

PIE przypomina, że analizy zachowań konsumentów jednoznacznie potwierdzają, iż ludzie nie chcą rezygnować z przyjemności, którą daje jedzenie słodyczy.

Aż 79 proc. Polaków przyznało, że właśnie dlatego zjada słodycze i przekąski, a 57 proc. robi to dla poprawy nastroju. Kompromisem między przyjemnością a poczuciem winy i stresem wywołanym folgowaniem sobie w czasach mody na zdrowie i bycie fit, staje się kontrola wielkości porcji. Jak czytamy w portalu interia.pl, już połowa dziesięciu produktów generujących największą wartość sprzedaży na polskim rynku przekąsek i słodyczy, to produkty, których gramatury nie przekraczają 50 gramów.

"Od jutra ruszamy z szeroko zakrojoną kampanią nt. szkodliwości konsumpcji cukru! Stawiamy na internet: TT, YouTube, kanały Google, najważniejsze portale. W ten sposób chcemy wpłynąć na WYBORY... konsumpcyjne Polaków ;)" - poinformował w niedzielę (13 października) na Twitterze Adam Niedzielski, prezes NFZ.

O tym, że NFZ planuje tego typu kampanię, Rynek Zdrowia informował już na początku sierpnia br. Z tamtych informacji wynikało, że Centrala NFZ kampanię społeczną w internecie o szkodliwości nadmiernego spożywania cukru zaplanowała na wrzesień br. Ogłoszono przetarg na jej przygotowanie i wykonanie - wartość Fundusz oszacował na niecałe 1,77 mln zł netto.

Czytaj też: NFZ planuje kampanię o szkodliwości cukru. Wykorzysta serwisy Youtube, Twitter, Google

Wcześniej, w raporcie NFZ ''Cukier, otyłość - konsekwencje'' (luty 2019) alarmowano, że samo tylko spożycie napojów słodzonych cukrem przedwcześnie odbiera życie około 1,4 tys. Polakom rocznie.

W połowie września br. Jarosław Pinkas, Główny Inspektor Sanitarny, w rozmowie z „Dziennikiem Gazetą Prawną” zdradził, że ''powstał już dokument, który może być podstawą do wprowadzenia podatku od cukru zawartego w napojach słodzonych''. Według słów Pinkasa materiał miałby zostać zaprezentowany rządowi po wyborach.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.