Poznań: wojewoda chce wiedzieć dlaczego pacjent czekał 2,5 godziny na karetkę Karetka przyjechała do nieprzytomnego pacjenta po ponad dwóch godzinach Fot. archiwum RZ

Mężczyzna, który zasłabł na przystanku w Poznaniu, czekał na karetkę pond dwie godziny. Przyjechała dopiero po ok. 30 zgłoszeniach telefonicznych na linię alarmową 112. Trwa wyjaśnianie sprawy.

Wojewoda wielkopolski zwrócił się do Rejonowej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Poznaniu o wyjaśnienie sytuacji, do której doszło 9 lipca - informuje tvn24.pl

Adam Pietrzak, lekarz ratownictwa medycznego, wskazuje, że takie przypadki niestety się zdarzają i pokazują, jak duże jest obciążenie systemu ratownictwa medycznego. Kiedyś odpowiadał on za pomoc doraźną, obecnie "utyka" w SOR-ach i sprawach, które powinny leżeć w gestii przychodni. Dlatego staje się niewydolny.

Dodatkowo, jak wyjaśnia lekarz, brak karetek powoduje, że zwiększa się czas oczekiwania na interwencję.

Czytaj: Poznań: zasłabł na przystanku: na karetkę czekał 2,5 godziny

W ocenie Adama Pietrzaka winę ponosi też system przekazywania pacjenta szpitalowi: załoga karetki musi poczekać aż pacjent zostanie odebrany przez konkretnego lekarza na izbie przyjęć. Nie wystarczy przetransportować go do lecznicy.

Problem pojawia się również w przypadku interwencji u pacjenta, wymagającego specjalistycznej opieki. Karetka musi wówczas opuścić przypisany rejon i dowieść go na odpowiedni oddział. Bywa, że trzeba pokonać 60-100 km. Zajmuje to wiele czasu i zaczyna brakować zespołów.

Więcej: www.tvn24.pl

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.