Poznań: ruszyła kampania społeczna "Policzmy się"

Osoby z nowotworem oraz te, które pokonały raka od piątku "liczą się" przez internet w ramach 5. edycji kampanii społecznej "Policzmy się". W Poznaniu ruszyła ogólnopolska akcja, której celem jest promowanie wiedzy o raku i wsparcie dla chorych.

Zgodnie z założeniem przedsięwzięcia, ludzie doświadczeni przez nowotwór mogą w ciągu najbliższego tygodnia wejść na stronę internetową www.policzmysie.pl i napisać o swoich przejściach z chorobą.

Organizatorzy chcą też "policzyć" osoby, które pokonały raka lub wspierają kampanię. W tym celu wystarczy kliknąć widniejący na głównej stronie klawisz.

- Blisko 15 proc. osób, u których rozpoznano nowotwór w ogóle nie podejmuje leczenia i przegrywa na starcie walkę z rakiem. Chcemy zachęcić je do rozpoczęcia walki i pokazać tym samym, że rak to nie wyrok - powiedział w piątek (9 maja) w Poznaniu koordynator akcji dr Dariusz Godlewski.

Jak podał, kampania organizowana jest rokrocznie w drugim tygodniu maja, ale przez cały rok organizator akcji, czyli fundacja Ludzie dla Ludzi, prowadzi szereg działań wspierających osoby chore na nowotwór.

Podczas poprzednich czterech edycji, w akcji udział wzięło 226 tys. osób. Ze strony internetowej www.policzmysie.pl skorzystało dotąd 1,5 mln internautów.

- Można tam znaleźć porady dotyczące m.in. diety, stylu życia, praw pacjentów, jest także forum wymiany informacji i doświadczeń związanych z leczeniem nowotworów. Chcemy, żeby chorzy wiedzieli, że raka można pokonać i po leczeniu wrócić do normalnego życia - powiedział Godlewski.

Kampanię wsparli także poznańscy gimnazjaliści z siedmiu szkół, którzy przygotowali ponad 500 bransoletek z liny żeglarskiej. Gadżety można kupić na Allegro, a dochód ze sprzedaży akcji wesprze działanie Biura Interwencji Onkologicznej.

Godlewski poinformował, że dzięki uruchomionemu w lutym Biuru, czyli internetowej platformie kontaktu dla pacjentów z nowotworem oraz pomagającym im lekarzy, udało się udzielić dotąd 700 porad.

Po raz drugi partnerem kampanii została spółka Ekstraklasa S.A.. Podczas najbliższej kolejki ligowej piłkarze wejdą na boiska w koszulkach z logo akcji. Wezmą też udział w promującym akcję spocie. Dla kibiców przygotowano 50 tys. samochodowych zawieszek zapachowych z hasłem "Kibicuję bez dymu!", które zachęcają do rzucenia palenia.

Ponadto w telewizji zobaczyć będzie można promujące kampanię spoty z udziałem aktorów, dziennikarzy i sportowców. Wśród osób zaangażowanych w akcję znaleźli się. m.in. Jerzy Stuhr, Wiktor Zborowski, Mariusz Czerkawski, Agnieszka Szulim.

Jak wynika z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), co roku nowotwory złośliwe są wykrywane u 12-13 mln osób. W 2008 r. spowodowały one śmierć 7,6 mln osób, co stanowiło 13 proc. wszystkich zgonów. Z Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, że w 2009 r. chorobę nowotworową wykryto w Polsce u 156 tys. osób, a liczba zgonów z tego powodu wyniosła 93 tys.

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH