Poznań: ruszyła kampania społeczna "Policzmy się"

Osoby z nowotworem oraz te, które pokonały raka od piątku "liczą się" przez internet w ramach 5. edycji kampanii społecznej "Policzmy się". W Poznaniu ruszyła ogólnopolska akcja, której celem jest promowanie wiedzy o raku i wsparcie dla chorych.

Zgodnie z założeniem przedsięwzięcia, ludzie doświadczeni przez nowotwór mogą w ciągu najbliższego tygodnia wejść na stronę internetową www.policzmysie.pl i napisać o swoich przejściach z chorobą.

Organizatorzy chcą też "policzyć" osoby, które pokonały raka lub wspierają kampanię. W tym celu wystarczy kliknąć widniejący na głównej stronie klawisz.

- Blisko 15 proc. osób, u których rozpoznano nowotwór w ogóle nie podejmuje leczenia i przegrywa na starcie walkę z rakiem. Chcemy zachęcić je do rozpoczęcia walki i pokazać tym samym, że rak to nie wyrok - powiedział w piątek (9 maja) w Poznaniu koordynator akcji dr Dariusz Godlewski.

Jak podał, kampania organizowana jest rokrocznie w drugim tygodniu maja, ale przez cały rok organizator akcji, czyli fundacja Ludzie dla Ludzi, prowadzi szereg działań wspierających osoby chore na nowotwór.

Podczas poprzednich czterech edycji, w akcji udział wzięło 226 tys. osób. Ze strony internetowej www.policzmysie.pl skorzystało dotąd 1,5 mln internautów.

- Można tam znaleźć porady dotyczące m.in. diety, stylu życia, praw pacjentów, jest także forum wymiany informacji i doświadczeń związanych z leczeniem nowotworów. Chcemy, żeby chorzy wiedzieli, że raka można pokonać i po leczeniu wrócić do normalnego życia - powiedział Godlewski.

Kampanię wsparli także poznańscy gimnazjaliści z siedmiu szkół, którzy przygotowali ponad 500 bransoletek z liny żeglarskiej. Gadżety można kupić na Allegro, a dochód ze sprzedaży akcji wesprze działanie Biura Interwencji Onkologicznej.

Godlewski poinformował, że dzięki uruchomionemu w lutym Biuru, czyli internetowej platformie kontaktu dla pacjentów z nowotworem oraz pomagającym im lekarzy, udało się udzielić dotąd 700 porad.

Po raz drugi partnerem kampanii została spółka Ekstraklasa S.A.. Podczas najbliższej kolejki ligowej piłkarze wejdą na boiska w koszulkach z logo akcji. Wezmą też udział w promującym akcję spocie. Dla kibiców przygotowano 50 tys. samochodowych zawieszek zapachowych z hasłem "Kibicuję bez dymu!", które zachęcają do rzucenia palenia.

Ponadto w telewizji zobaczyć będzie można promujące kampanię spoty z udziałem aktorów, dziennikarzy i sportowców. Wśród osób zaangażowanych w akcję znaleźli się. m.in. Jerzy Stuhr, Wiktor Zborowski, Mariusz Czerkawski, Agnieszka Szulim.

Jak wynika z danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), co roku nowotwory złośliwe są wykrywane u 12-13 mln osób. W 2008 r. spowodowały one śmierć 7,6 mln osób, co stanowiło 13 proc. wszystkich zgonów. Z Krajowego Rejestru Nowotworów wynika, że w 2009 r. chorobę nowotworową wykryto w Polsce u 156 tys. osób, a liczba zgonów z tego powodu wyniosła 93 tys.
Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.