
Ponad tysiąc osób pobiegło w niedzielę w Warszawie w akcji "Przegonić raka". Bieg miał pokazać, że aktywność fizyczna to ważny element profilaktyki nowotworowej. Przy okazji zbierano też pieniądze na Polską Koalicję Organizacji Pacjentów Onkologicznych.
Bieg odbył się na koniec trwającej od 4 lutego ogólnopolskiej kampanii społecznej "Rak. To się leczy!". Uczestnicy przebiegli pięciokilometrową trasę alejkami Parku Agrykola. Do biegu zarejestrowało się ok. 1200 osób z całej Polski. Wpisowe w wysokości 45 zł zostanie w całości przekazane na rzecz Polskiej Koalicji Organizacji Pacjentów Onkologicznych.
W biegu startowali ludzie w każdym wieku, czasem całe rodziny, dzieci na rowerkach, część osób zamiast biegu wybrała marsz. Wśród uczestników były osoby, które zmagają się z chorobą nowotworową, byli też tacy, którzy lubią biegać.
Na uczestników biegu, niezależnie od wyniku, czekał pamiątkowy medal, każdy mógł też wziąć udział w losowaniu nagród.
Przedstawicielka organizatora akcji, rzecznik kampanii "Rak. To się leczy" Alicja Zakrzewska tłumaczy, że bieg miał być sposobem, by "zachęcić mieszkańców Warszawy i okolic do dbania o swoje zdrowie, a także poprawić ich świadomość w temacie profilaktyki nowotworowej".
Organizatorzy biegu zaplanowali też piknik rodzinny - dla rodziców i dzieci przygotowano gry i zabawy ruchowe oraz animacje na scenie. W parku Agrykola powstało też "miasteczko zdrowia", w którym każdy może skorzystać z bezpłatnych konsultacji lekarzy specjalistów, sprawdzić "wiek swojego serca" w specjalnym kardiobusie, kobiety mogą nieodpłatnie wykonać badania mammograficzne.
Partnerami kampanii "Rak. To się leczy!" są Polska Koalicja Organizacji Pacjentów Onkologicznych, Polskie Towarzystwo Onkologiczne, Polska Unia Onkologów, Polskie Towarzystwo Onkologów Klinicznych oraz Towarzystwo Chirurgów Polskich. Współorganizatorem biegu były: towarzystwo ubezpieczeniowe ING Życie i organizacja Kobiety na medal.
Ogólnopolska kampania społeczna "Rak. To się leczy!" to akcja łącząca organizacje lekarzy onkologów i pacjentów onkologicznych. Celem kampanii jest przekonanie Polaków do badań, uświadomienie, że rak jest chorobą, którą można skutecznie leczyć. Kampania - jak zapewniają organizatorzy - pragnie także obalić szkodliwe stereotypy związane z rakiem, przełamać lęk przed nowotworem i zmienić język opisujący go.
Na platformie www.rak.tosieleczy.pl zgromadzono informacje przydatne każdemu, kto poszukuje wiedzy o dostępnych badaniach profilaktycznych, ośrodkach medycznych, metodach leczenia itp.


CZYTAJ TAKŻE
- 16:42 Eksperci: niepokojący brak refundacji leku na szpiczaka
- 16:00 CIS informuje, kiedy do Sejmu wejdą terapeuci
- 15:50 Podpisano porozumienie z niepełnosprawnymi, ale nie z protestującymi w Sejmie
- 15:33 Rzecznik TK: zmiany w składzie orzekającym w sprawie dot. aborcji
- 15:12 UE: nowotwory są główną przyczyną zgonów związanych z wykonywaną pracą
- 14:51 Łódzkie: rośnie liczba wystawianych e-zwolnień
- 14:30 W. Brytania: lekarze odłączyli Alfiego Evansa od aparatury
- 14:17 MZ w sprawie zmian w konkursach na świadczenia zdrowotne
- 1 Lekarze emeryci obawiają się, że będą musieli odejść z zawodu. Wszystko przez e-zdrowie
- 2 Wisła: lekarze rodzinni ostro krytykują ruchy antyszczepionkowe
- 3 Łukasz Szumowski jako minister, polityk i prywatnie
- 4 Wdrażanie nowych terapii do praktyki: koza jest, ale brakuje na sznurek
- 5 W sądzie trzeba udowodnić, że szpital nie popełnił błędu
- 6 Premier o funduszu dla osób niepełnosprawnych i służbie zdrowia
- 7 "Stop Chazanowi": w środę i czwartek protesty przed UJK i urzędem wojewódzkim w Kielcach
- 8 Łódź: szpital dawał pacjentowi 500 zł, sąd przyznał mu 300 tys. zł
Newsletter
Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku
Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+
Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze
Follow @rynekzdrowiaRSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych