Pogotowie rusza z kampanią: "Ratujemy życie, nie leczymy"

780 tys. telefonów rocznie odbiera Wojewódzkie Pogotowie Ratunkowe (WPR) w Katowicach. Wyjeżdża do chorych ok. 200 tys. razy, bo część zgłoszeń jest nieuzasadnionych. Stąd pomysł kampanii: "Ratujemy życie, nie leczymy".

- Co czwarta rozmowa prowadzona przez naszego dyspozytora skutkuje wyjazdem zespołu. Co trzy minuty wyjeżdża nasza karetka. Niestety, wciąż zdarza się, że ktoś dzwoni w błahej sprawie - mówił w środę (3 września) dziennikarzom w Katowicach dyrektor WPR Artur Borowicz.

Wyjaśnił, że pomysł kampanii społecznej: "Ratujemy życie, nie leczymy" podsunęło środowisko ratownicze. - Uważamy, że cały czas istnieje potrzeba edukacji społecznej na temat zadań pogotowia, trzeba uświadamiać, że to nie przychodnia na kółkach.

- Kluczowe są dwa słowa - pogotowie wzywamy w sytuacjach ostrych i nagłych - ostry ból brzucha, nagły ostry ból nogi czy ból w klatce piersiowej - nigdy w stanach przewlekłych. Przestrzeganie tych zasad sprawi, że nie zabraknie nas, kiedy naprawdę jesteśmy potrzebni - dodał Artur Borowicz.

Od 4 do 26 września w prasie regionalnej i lokalnej oraz na portalach internetowych będą się ukazywać artykuły na temat zadań pogotowia, fotoreportaże z akcji ratunkowych, prezentowane będą dobre przykłady, sylwetki ratowników.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH