Podlaskie: brak ciągłości świadczeń, to zamieszanie w kolejce

Zmiany podmiotów podpisujących kontrakt na świadczenia z NFZ doprowadzają do przepadania lub przesunięcia terminów dla pacjentów oczekujących na ważne zabiegi w okulistyce.

Jednym z przykładów jest przypadek pacjenta, który od 2010 roku czeka na usunięcie zaćmy. Zabieg miał zostać przeprowadzony w jednym z suwalskich NZOZ-ów na początku br. Placówka nie podpisała jednak nowej umowy z NFZ, a w zamian płatnik zakontraktował świadczenie w NZOZ w Augustowie.

Nowy termin zabiegu przypadł na początek maja. Jednak tuż przedtem umowa z NFZ została rozwiązana. Fundusz podpisał ją ponownie z tym samym NZOZ w Suwałkach, który już realizował wcześniej te świadczenia. Tam jednak na razie nie podano terminu zabiegu. Sprawę opisuje Gazeta Współczesna.

Adam Dębski, rzecznik Podlaskiego OW NFZ, pytany w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl o przyczyny zamieszania z kontraktowaniem wyjaśnił, że umowa ze świadczeniodawcą w Augustowie została rozwiązana na wniosek świadczeniodawcy z dniem 23 kwietnia.

A przepadanie kolejki?

- Nie ma przepisów, które nakładałyby na świadczeniodawcę obowiązek przyjmowania w pierwszej kolejności pacjentów, którzy oczekiwali na podobny zabieg w innym miejscu. Fundusz nie może też zobligować świadczeniodawcy do ciągłego prowadzenia poprzedniej kolejki. Decyzja o kolejności obsługiwania pacjentów należy więc do świadczeniodawcy i zależy od jego dobrej woli - twierdzi Adam Dębski.

Według niego, praktyka innych gabinetów, które znalazły się w podobnej sytuacji jest różna - jedne przyjmują w pierwszej kolejności pacjentów, którzy oczekiwali u nich wcześniej, inne w momencie rozpoczęcia nowej umowy ustalają nową listę pacjentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.