Podlaskie: brak ciągłości świadczeń, to zamieszanie w kolejce

Zmiany podmiotów podpisujących kontrakt na świadczenia z NFZ doprowadzają do przepadania lub przesunięcia terminów dla pacjentów oczekujących na ważne zabiegi w okulistyce.

Jednym z przykładów jest przypadek pacjenta, który od 2010 roku czeka na usunięcie zaćmy. Zabieg miał zostać przeprowadzony w jednym z suwalskich NZOZ-ów na początku br. Placówka nie podpisała jednak nowej umowy z NFZ, a w zamian płatnik zakontraktował świadczenie w NZOZ w Augustowie.

Nowy termin zabiegu przypadł na początek maja. Jednak tuż przedtem umowa z NFZ została rozwiązana. Fundusz podpisał ją ponownie z tym samym NZOZ w Suwałkach, który już realizował wcześniej te świadczenia. Tam jednak na razie nie podano terminu zabiegu. Sprawę opisuje Gazeta Współczesna.

Adam Dębski, rzecznik Podlaskiego OW NFZ, pytany w rozmowie z portalem rynekzdrowia.pl o przyczyny zamieszania z kontraktowaniem wyjaśnił, że umowa ze świadczeniodawcą w Augustowie została rozwiązana na wniosek świadczeniodawcy z dniem 23 kwietnia.

A przepadanie kolejki?

- Nie ma przepisów, które nakładałyby na świadczeniodawcę obowiązek przyjmowania w pierwszej kolejności pacjentów, którzy oczekiwali na podobny zabieg w innym miejscu. Fundusz nie może też zobligować świadczeniodawcy do ciągłego prowadzenia poprzedniej kolejki. Decyzja o kolejności obsługiwania pacjentów należy więc do świadczeniodawcy i zależy od jego dobrej woli - twierdzi Adam Dębski.

Według niego, praktyka innych gabinetów, które znalazły się w podobnej sytuacji jest różna - jedne przyjmują w pierwszej kolejności pacjentów, którzy oczekiwali u nich wcześniej, inne w momencie rozpoczęcia nowej umowy ustalają nową listę pacjentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH