Rozpoczyna się właśnie nowy etap przygotowany przez agencję Goahead kampanii społecznej promującej transplantację narządów. Akcja pod hasłem "Serca nie rosną na drzewach" obejmie telewizję, radio oraz outdoor.

Jeśli wierzyć statystyce, nastawienie Polaków do transplantacji jest bardzo dobre. Zdecydowana większość z nas uważa ją za słuszną i twierdzi, że po śmierci chce oddać swe narządy.

Kiedy zmarły zgodził się na pobranie narządów, lekarze mają poważne zadanie - muszą podtrzymać życie wątroby, nerek, serca. Chociaż człowiek nie żyje, bo jego mózg umarł. Rodzina często nie rozumie, że śmierć mózgowa - orzekana jako zgon - jest nieodwracalnym końcem. Dochodzi też obawa przed komercjalizacją pobierania narządów.

Od pierwszych światowych przeszczepów minęło ponad pół wieku. U nas rozwój transplantacji przyspieszył w 1996 r., gdy przyjęto ustawę o pobieraniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów. W latach 2000-2006 sytuacja transplantacji była dobra - liczba zgłoszeń dawców wciąż rosła, niestety w 2007 r. dość drastycznie spadła. To przełożyło się na liczbę pobrań. W ubiegłym roku - z powodu spadającej liczby dawców - liczba uratowanych osób zmalała o 350!

Przygotowana przez agencję reklamową Goahead kampania społeczna kładzie nacisk na hasło "Serca nie rosną na drzewach", ", którego przewrotna oczywistość ma zmuszać odbiorców do refleksji i uprzytamniać, że transplantacja to często jedyny sposób na ratowanie życia. Celem akcji jest stworzenie życzliwej atmosfery wokół tej problematyki oraz promocja dawstwa narządów - żywego i pośmiertnego. W tym zakresie kampania ma zachęcać odbiorców do odwiedzenia stron www.przeszczep.pl i poszerzenia wiedzy na temat dawstwa, a także podpisania tzw. "oświadczenia woli", czyli zgody na przeszczep narządów po śmierci.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH