Pacjent w przychodni musi być punktualnie - lekarz niekoniecznie Zamiast umówionych godzin wizyt, poczekalnie pełne pacjentów - w niewielu lecznicach przed gabinetem siedzą jedynie 2-3 osoby, które wchodzą na wizytę w najbliższym czasie. Fot. PTWP

Pacjent na wizytę do lekarza musi się zgłosić punktualnie. Jeśli się spóźni, może zostać nieprzyjęty. Lekarz może się spóźnić do pracy. Nie wolno mu zwracać uwagi, bo się obrazi i odejdzie z pracy.

Taki obraz sytuacji polskich pacjentów przedstawia dziennikarka Gazety Wyborczej Anna Lewandowska. Trafiła z bólami ortopedycznymi do poradni przy Szpitalu w Gostyninie Gorzewie. Na wizytę czekała "tylko" kilka tygodni. Stawiła się tak, jak jej nakazano przy rejestracji: punktualnie o godz. 15. Lekarz miał przyjmować według kolejności zgłoszeń w godz. 15-18.

Kiedy przybyła na miejsce okazało się, że w kolejce oczekuje już jakieś 40 osób. Niektórzy czekali od samego rana. Lekarz na pewno nie dotarł do pracy do godz. 15.30, bo wówczas dziennikarka opuściła lecznicę, nie doczekawszy się lekarza.

Kilka dni później zadzwoniła do lecznicy, aby wyjaśnić zaistniałą sytuację, tym razem już jako dziennikarka.

Od władz lecznicy usłyszała, po pierwsze, że nikt takich uwag nie zgłaszał, po drugie, że lekarz mógł mieć przecież wypadek (ale nie miał), albo mógł trafić na czerwone światła, po trzecie, że ortopedów jest mało i trzeba obchodzić się z nimi jak z jajkiem, bo inaczej mogę zerwać umowę i pacjent dopiero będzie miał problem z dostaniem się do lekarza.... a po czwarte, że lekarz zjawił się i przyjął wszystkich.

Więcej: www.plock.wyborcza.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.