W piątek 24 kwietnia, w przededniu Międzynarodowego Dnia Walki z Malarią (przypada 25 kwietnia), Polski Czerwony Krzyż rozpocznie drugą edycję kampanii

Co roku na tę chorobę umiera ok. 3 mln ludzi. Co 30 sekund walkę z malarią przegrywa jedno afrykańskie dziecko...

Polski Czerwony Krzyż od 2008 roku prowadzi kampanię poświęconą walce z malarią. Celem akcji jest uświadomienie społeczeństwu zagrożenia, jakim jest malaria oraz edukacja w zakresie ochrony przed tą chorobą. Coraz częściej podróżujemy do obszarów zagrożonych malarią – Afryki, Ameryki Południowej i południowo-wschodniej Azji, a niewielu z nas ma świadomość, jak chronić się przed chorobą, która występuje na obszarze 40 proc. kuli ziemskiej.

W ramach kampanii PCK pozyskuje fundusze na zakup moskitier dla dzieci i rodzin w Kenii i Ugandzie. Dzięki dotychczasowej ofiarności Polaków, w pierwszym roku kampanii Polski Czerwony Krzyż zgromadził na ten cel już prawie 60 tys. zł., co umożliwi zakup 3 tysięcy moskitier.

Moskitiery są najprostszym i najskuteczniejszym sposobem zapobiegania tej chorobie. Jedna taka siatka kosztuje 20 zł, jest wytrzymała i chroni przez 5 lat przed moskitami przenoszącymi chorobę.

Więcej o kampanii – na stronie www.stopmalarii.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH