Ostatnie dni rejestracji w programie ''Mam Haka na Raka''

Do końca tego tygodnia trwa rejestracja do 6. edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży ''Mam Haka na Raka''. Tematem tej edycji będzie nowotwór złośliwy skóry - czerniak.

Program „Mam Haka na Raka” co roku dedykowany jest innemu nowotworowi. Temat każdej kolejnej edycji wybierany jest na podstawie dwóch kryteriów: dynamiki wzrostu zachorowań na najczęściej występujące nowotwory w Polsce oraz statystyk dotyczących istniejących badań przesiewowych.

Do tej pory młodzież w ramach programu propagowała wśród Polaków profilaktykę raka piersi, szyjki macicy, prostaty, płuc oraz jelita grubego.

W szóstej edycji Hakowicze zmierzą się z nowotworem złośliwym skóry - czerniakiem, na którego co roku zachorowuje 2500 osób, a prawie połowa z nich umiera. Czerniaki stanowią 25 proc. zachorowań na nowotwory złośliwe skóry.

- W ostatnich 30 latach stwierdzono 3-krotny wzrost zachorowalności na czerniaki. Tak dramatyczny wzrost dynamiki przyrostu zachorowań na te nowotwory, zarówno u kobiet jak i u mężczyzn, związany jest z nadmierną ekspozycją na promieniowanie słoneczne oraz modą na korzystanie z solariów - mówi dr Janusz Meder, Prezes Polskiej Unii Onkologii.

W programie "Mam Haka na Raka" mogą wziąć udział wszystkie szkoły ponadgimnazjalne w Polsce. Każda szkoła może zgłosić dowolną liczbę zespołów, składających się z co najmniej 3 a maksymalnie 5 uczniów oraz opiekuna. Formularz rejestracyjny jest dostępny na stronie www.mamhakanaraka.pl/rejestracja/.

Ostateczny termin rejestracji to 6 stycznia 2013 roku. Strona internetowa pozostanie główną platformą informacyjną i komunikacyjną dla uczestników programu. Zamieszczone tam materiały edukacyjne umożliwią zarówno uczniom, jak i nauczycielom, samodzielne zdobywanie wiedzy. W tym roku strona zostanie zaktualizowana o nowe funkcjonalności, jedną z nich będzie pełna synchronizacja z platformą Facebook.

Program „Mam Haka na Raka” jest ogólnopolskim programem skierowanym do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych. Jego celem jest umiejętne zaangażowanie młodzieży w proces edukacyjny związany z profilaktyką nowotworową. Głównym zadaniem postawionym przed młodymi ludźmi jest zorganizowanie działań lokalnych oraz zaprojektowanie kampanii społecznej.

W pięciu dotychczasowych edycjach programu wzięło udział ponad 3 tys. zespołów, czyli 15 tys. uczestników. Działalność młodzieży została nagłośniona za pośrednictwem blisko 3 500 publikacji w mediach. Kampanie „Mam Haka na Raka” dotarły do ponad 8 milionów Polaków, a stronę www.mamhakanaraka.pl odwiedziło w tym czasie prawie 2 miliony Internautów.

Tylko w V edycji w wykładach edukacyjnych z zakresu profilaktyki nowotworowej uczestniczyło 140 tys. Polaków, rozdano 312 tys. ulotek. Zebrano również 113 tys. podpisów pod deklaracją ''Zachęcę 1 osobę do wykonania badania profilaktycznego'', a blisko 2 400 instytucji zaangażowało się w działania w regionach, m.in. media, lokalne samorządy, eksperci oraz firmy prywatne.
 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH