Opolskie: 30 listopada zacznie działać baza LPR w Polskiej Nowej Wsi Eurocopter EC 135 Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Fot. PTWP

30 listopada rozpocznie działalność tymczasowa baza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego w Polskiej Nowej Wsi pod Opolem. Będzie tam stacjonował śmigłowiec ratowniczy z załogą, który w krótkim czasie dotrze na miejsce wypadku. Stała baza LPR powstanie w tym miejscu do 2018 r.

O terminie uruchomienia bazy poinformowali w poniedziałek (24 października) przedstawiciele LPR i samorządu woj. opolskiego. Województwo opolskie jest jedynym w kraju, w którym wciąż nie ma miejsca stacjonowania śmigłowca LPR.

Zastępca dyrektora LPR Paweł Kamiński poinformował, że baza, składające się z kontenerów i namiotu, ma już skompletowaną załogę - pilota, ratownika oraz lekarza. Dyżur trwać będzie w porze dziennej, czyli latem od godziny 7 do 20, a w zimie od 8 do 15. Całodobowe dyżury pełnią cztery bazy w kraju. Najbliższe z nich usytuowane są we Wrocławiu i Krakowie.

Ta w Polskiej Nowej Wsi będzie miała na razie charakter tymczasowy. Stała powstanie tu w 2018 roku. W całym przyszłym i na początku 2018 roku trwać będą prace budowlane.  - Inwestycja opóźnia się, co - jak tłumaczył Kamiński - wynika ze zmiany własnościowej dotyczącej terenu oraz oczekiwania na wykonanie projektu i wyłonienie wykonawcy obiektu.

Po uruchomieniu stałej bazy kontenery i namiot zostaną rozebrane. Samorząd woj. opolskiego wyasygnował prawie 6,5 mln zł na jej powstanie. Kwoty będą przekazywane w miarę postępu prac budowlanych.

Obecnie najbliższe bazy śmigłowców LPR znajdują się w Gliwicach i Wrocławiu. Woj. opolskie obsługują zwykle tamtejsze maszyny. Po uruchomieniu bazy w Polskiej Nowej Wsi (10-12 km od centrum Opola) czas dotarcia śmigłowca LPR do miejsca wypadku w regionie skróci się o co najmniej kilka minut.

Obecnie Lotnicze Pogotowie Ratunkowe posiada 17 stałych baz, rozmieszczonych w całej Polsce i jedną bazę sezonową uruchamianą na czas wakacji - w Koszalinie. LPR dysponuje ponad 20 śmigłowcami ratunkowymi typu Eurocopter EC 135. Prócz nich ma jeszcze dwa stacjonujące w Warszawie samoloty Piaggio P.180 Avanti, służące do transportowania pacjentów na dłuższych trasach.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH