Numer 112 coraz bardziej zinformatyzowany

W styczniu tego roku ponad 285 tys. zgłoszeń na numer alarmowy 112 obsłużono z wykorzystaniem systemu informatycznego dostarczonego przez Centrum Projektów Informatycznych.

Białystok, Gdańsk, Kielce, Olsztyn, Opole, Poznań, Radom i Wrocław - to ośrodki, które funkcjonują w oparciu o nowy model przyjmowania zgłoszeń alarmowych z wykorzystaniem sprzętu i oprogramowania dostarczonego w ramach projektu System Informatyczny Powiadamiania Ratunkowego.

W styczniu 2013 r. wszystkie uruchomione Wojewódzkie Centra Powiadamiania Ratunkowego przyjęły 285 885 zgłoszeń.

Nowa koncepcja Systemu Powiadamiania Ratunkowego zakłada budowę operatorskiego modelu centrów powiadamiania ratunkowego współpracujących z właściwymi służbami i podmiotami ratowniczymi.

Dzięki temu ujednolicony zostanie sposób przyjmowania zgłoszeń alarmowych i usprawniona zostanie ich obsługa. Odbiór połączeń przejmie operator numeru alarmowego 112, który przekaże informacje o zdarzeniu do odpowiednich służb. Obecnie dzwoniąc na numer 112 z komórki zgłoszenie odbierze policjant, zaś z telefonu stacjonarnego - strażak .

Więcej: www.portalsamorzadowy.pl

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH