Nie będzie przerw w funkcjonowania śmigłowca TOPR

W czwartek (18 kwietnia) w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych odbyło się spotkanie specjalnego zespołu, który pracuje nad kwestiami utrzymania i finansowania śmigłowca TOPR. Poinformowano, że w związku z planowanym remontem śmigłowca TOPR nie będzie zagrożenia - ratownicy podczas akcji w górach będą mieli do dyspozycji helikopter.

Podczas spotkania ustalono, że dzięki wsparciu BUMAR-u, niezbędne części do śmigłowca Sokół m.in. silniki zostaną wypożyczone. Aktualnie używane silniki zostaną przekazane do remontu.

Specjalny zespół ds. utrzymania śmigłowca ratowniczego Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, został powołany z inicjatywy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. W pracach zespołu, poza przedstawicielami MSW, uczestniczą m.in.: eksperci z Komendy Głównej Straży Granicznej, Komendy Głównej Policji, Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, firmy BUMAR oraz przedstawiciele TOPR-u.

Celem zespołu jest przygotowanie konkretnych działań związanych z utrzymaniem oraz finansowaniem śmigłowca TOPR w II półroczu 2013 i w kolejnych latach.

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych dokłada wszelkich starań, aby środki finansowe na wszystkie działania z zakresu ratownictwa górskiego na terenie Tatr były zapewnione. W 2013 roku z TOPR zostały dotychczas podpisane dwie umowy na łączną kwotę 3 mln 900 tys. zł.

W 2012 roku z budżetu MSW TOPR uzyskało na działania z zakresu ratownictwa górskiego kwotę łącznie 4 mln 477 tys. 900 zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH