NFZ apeluje do pacjentów, aby sprawdzali w swoich przychodniach, gdzie szukać opieki medycznej w nocy, zamiast stać w kolejce do szpitalnej izby przyjęć.

– Nie ma tygodnia, żeby urzędnicy Funduszu nie wysłuchiwali skarg pacjentów na złe funkcjonowanie opieki medycznej po zamknięciu przychodni – mówi Gazecie Wyborczej Barbara Nawrocka, rzeczniczka Kujawsko-Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ.

Pacjenci skarżą się np., że lekarz rodzinny nie dzwoni do nich, aby poinformować, do kogo mają się zwracać po pomoc medyczną w nocy. Jednak lekarz nie ma takiego obowiązku. Pacjent nie ma też prawa wymagać, aby jego lekarz przekazał mu swój prywatny lub domowy numer telefonu.

Lekarz musi jednak zadbać, aby w widocznym miejscu w przychodni znalazła się informacja, pod jakim adresem udzielana jest pomoc w nocy i w dni wolne od pracy oraz pod jakim numerem telefonu możemy w tym czasie zadzwonić.

W ramach nocnej i świątecznej opieki lekarskiej pacjenci nie mogą jednak liczyć na: wizytę kontrolną w związku z wcześniej rozpoczętym leczeniem, na skierowanie do specjalisty, wystawienie recepty na leki stosowane w przewlekłej chorobie.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH