Nie słabnie zainteresowanie pacjentów infolinią uruchomioną niedawno przez resort zdrowia.

– Dzwoni mnóstwo osób. Pacjenci pytają o bardzo różne sprawy. O chemioterapie niestandardową coraz rzadziej – mówi portalowi rynekzdrowia.pl Piotr Olechno, rzecznik resortu zdrowia.

Infolinia ma jednak jedynie charakter doradczy. Urzędnicy udzielający wyjaśnień informują pacjentów o ich prawach, związanych z dostępem do świadczeń zdrowotnych.

– W przypadku kiedy potrzebna jest interwencja, pacjent kierowany jest do Rzecznika Praw Pacjenta – tłumaczy rzecznik.

Nie wiadomo do kiedy będzie działała infolinia. Na razie nie ma informacji o jej ewentualnym zawieszeniu.

Przypomnijmy, że minister zdrowia Ewa Kopacz zainicjowała uruchomienie w Ministerstwie Zdrowia infolinii dla pacjentów, pod którą będą mogli uzyskać wszelkie informacje i wyjaśnić wątpliwości na temat uprawnień do świadczeń medycznych.

Minister zdrowia Ewa Kopacz, podczas wtorkowej (13 stycznia) konferencji prasowej, poinformowała, że pacjenci mają prawo do takich samych świadczeń, jak w poprzednich latach i w żaden sposób nie zostały one ograniczone.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH