Podlaski oddział NFZ wykorzystał Dzień Matki do promocji badań cytologicznych.

W tym celu przygotował 10 tys. malowanek, które rozprowadził w przedszkolach województwa podlaskiego. Był to „surowiec” wykorzystany przez przedszkolaków do stworzenia okolicznościowych laurek. Na odwrocie każdej z nich NFZ zamieścił informację o tym, jak bardzo potrzebne i konieczne są systematyczne badania cytologiczne. Według podlaskiego NFZ do profilaktycznych badań cytologicznych zgłosiła się zaledwie co piąta kobieta w wieku 25-59 lat.
Na reklamę bezpłatnych badań cytologicznych NFZ wydał w ubiegłym roku ok. 85 tys. złotych.
– Mamy program walki z rakiem szyjki macicy, jako jeden ze składowych Narodowego Programu Zwalczania Chorób Nowotworowych – przypomina Aleksande Zajusz, wicedyrektor ds. klinicznych Centrum Onkologii w Gliwicach. – Od kilkunastu miesięcy finansowany jest on przez NFZ. Niestety oparty jest na kampanii informującej. O narodowym programie walki z nowotworem szyjki możemy mówić wówczas, gdy badaniami profilaktycznymi zostanie objęte, po trzech latach wdrażania, 85 procent populacji kobiet w wieku od 25 do 65 lat, które są regularnie wzywane do badania i także regularnie kontrolowane.
W Polsce rocznie na raka szyjki macicy umiera ok. dwa tysiące kobiet.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH