Lotnicze Pogotowie Ratunkowe: kłopoty z wyszkoleniem pilotów

Tygodnik Polityka opisuje, jak wygląda szkolenie łatającego personelu i mechaników obsługujących nowoczesne śmigłowce Eurocopter EC 135.

Słabym punktem jest kiepska znajomość angielskiego. Cała bardzo droga elektronika wyświetla komunikaty po angielsku. Dlatego w czasie szkolenia, również w czasie lotu, pilotom towarzyszy tłumacz. Poza tym nasi piloci z LPR wylatali co prawda tysiące godzin, ale głównie na sprzęcie radzieckim.

Instruktorzy Eurocoptera twierdzą, że aby bez problemu zdać egzamin końcowy, pilot potrzebuje przeciętnie 8 godzin szkolenia w powietrzu. Natomiast piloci z Polski i po 14 godzinach szkoleń w powietrzu oblewali egzamin lub zdawali na poziomie minimalnym.

Nawet po pomyślnym ukończeniu szkolenia nadal muszą intensywnie trenować. Jak informuje Polityka, koszt podstawowego szkolenia  pilota w ośrodkach Eurocoptera wynosi ok. 100 tys. zł. Kontrakt na zakup śmigłowca przewiduje przeszkolenie w Niemczech 50 pilotów i dużej grupy mechaników. Pozostali będą szkoleni w Polsce przez polskich pilotów, którzy ukończyli dodatkowe  kursy instruktorskie.

Więcej: www.polityka.pl

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH