Łódź: za brak empatii na dywaniku u konsultanta ordynator, u ordynatora - lekarze Prof. Przemysław Oszukowski przypomniał lekarzom o potrzebie wykazania empatii wobec pacjentek.

Konsultant wojewódzki ds. ginekologii i położnictwa przeprowadził rozmowę z ordynatorem na temat podejścia personelu do pacjentki.

Prof. Przemysław Oszukowski - łódzki konsultant wojewódzki ds. ginekologii i położnictwa przeprowadził rozmowę z ordynatorem Kliniki Medycyny Płodu i Ginekologii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. M. Madurowicza w Łodzi - prof. Piotrem Sieroszewskim, na temat podejścia do pacjentki, która straciła ciążę.

30-letnia kobieta trafiła do szpitala z krwawieniami. Tam dowiedziała się, że serce dziecka nie bije, co oznacza, że ciąża obumarła. Lekarze wypisali ją do domu i kazali przyjść za tydzień lub dziesięć dni. Powiedzieli, że wtedy zrobią co będzie trzeba.

Kobieta nie wiedziała, jak interpretować tę rozmowę: poroniła czy nie? Po dwóch dniach wróciła do szpitala, bo poroniła. Nikt z nią nie rozmawiał, nie wyjaśnił, że jeśli ciąża jest obumarła, trzeba zaczekać na poronienie.    

Prof. Przemysław Oszukowski przejrzał dokumentację medyczną pacjentki i stwierdził, że błędu medycznego nie było, ale był błąd w komunikacji z pacjentką i zabrakło ludzkiej życzliwości. Chodziło o kobietę, która straciła trzecie dziecko.

Teraz rozmowa czeka lekarzy z ordynatorem. Wojewódzki konsultant twierdzi, że powinna to być nauczka dla wszystkich. Lekarze zbyt często koncentrują się na zdrowiu somatycznym, zapominając o psychologii.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH