Kujawsko-Pomorskie NFZ: bez niepokojących sygnałów dot. nocnej opieki - Według nas zmiany zostały wprowadzone elastycznie i zostały dobrze przygotowane ze strony świadczeniodawców - uważa rzeczniczka prasowa kujawsko-pomorskiego oddziału NFZ Barbara Nawrocka. Fot. Archiwum

Pacjenci nie zgłaszają w województwie kujawsko-pomorskim wielu problemów dotyczących nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej po zmianach, które weszły w życie 1 października. Nowi świadczeniodawcy są dobrze przygotowani do swoich zadań - zapewnia rzecznik oddziału Funduszu.

W niedzielę (1 października) weszły w życie zmiany w nocnej i świątecznej opiece zdrowotnej w całym kraju. W województwie kujawsko-pomorskim dotychczas było 24 realizatorów tego świadczenia, a od 1 października jest ich 28 - w tym 24 w sieci (na bazie szpitali). Liczba miejsc udzielania świadczeń wzrosła z 27 do 29. W Bydgoszczy takich miejsc jest 5, w Toruniu 3, a w innych miastach m.in. Włocławku, Inowrocławiu, Chełmnie, Żninie, Brodnicy i Grudziądzu - po 1.

Wojewódzki oddział NFZ uruchomił w weekend specjalny numer telefonu, który będzie działać do poniedziałku do 8 rano. Pacjenci mogą u dyżurnego zasięgnąć wiedzy o wszelkich zmianach.

- Do godziny 17 w niedzielę - od piątku od godziny 18 - odebraliśmy ok. 150 telefonów. Pacjenci dzwonią w 99 procentach z pytaniami o nowej miejsca, zasady, a także godziny, w których można korzystać z pomocy. Na początku zdarzyło się kilka telefonów nie na temat, ale to normalne - powiedziała rzeczniczka prasowa kujawsko-pomorskiego oddziału wojewódzkiego NFZ Barbara Nawrocka.

Poinformowała, że osobiście była w niedzielę w dwóch miejscach w szpitalu miejskim w Bydgoszczy przy ul. Szpitalnej oraz szpitalu zakaźnym przy ul. Kurpińskiego w tej samej miejscowości.

- Świadczeniodawcy się przygotowali. Wszystko było oznaczone, a nawet pojawiły się nowe, czytelne i wyraźne tablice z nazwą jednostki i informacją o świadczeniu. Pacjenci wiedzieli, że w tych miejscach zostanie im udzielona pomoc. W godzinach obiadowych w jednym i drugim miejscu było ok. 12 osób, które spokojnie czekały na przyjęcie przez lekarza. Byli zadowoleni z poziomu opieki i sposobu informowania o zmianach - dodała Nawrocka.

Dodała, że mieszkańcy regionu nie zgłaszają wielu problemów dotyczących nocnej i świątecznej opieki po zmianach.

- Nie docierały do nas z terenu niepokojące sygnały. Nie było specjalnych skarg i problemów zgłaszanych przez pacjentów. Według nas zmiany zostały wprowadzone elastycznie i zostały dobrze przygotowane ze strony świadczeniodawców - oceniła Nawrocka.

Jak informuje NFZ, dyżurujący lekarz udziela porad w warunkach ambulatoryjnych, w domu pacjenta (w przypadkach medycznie uzasadnionych) i telefonicznie.

Z pomocy lekarza i pielęgniarki w nocy, w dni wolne i w święta można skorzystać w razie nagłego zachorowania, nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy lub gdy zachodzi obaw, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.