Kujawsko-Pomorskie NFZ: bez niepokojących sygnałów dot. nocnej opieki - Według nas zmiany zostały wprowadzone elastycznie i zostały dobrze przygotowane ze strony świadczeniodawców - uważa rzeczniczka prasowa kujawsko-pomorskiego oddziału NFZ Barbara Nawrocka. Fot. Archiwum

Pacjenci nie zgłaszają w województwie kujawsko-pomorskim wielu problemów dotyczących nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej po zmianach, które weszły w życie 1 października. Nowi świadczeniodawcy są dobrze przygotowani do swoich zadań - zapewnia rzecznik oddziału Funduszu.

W niedzielę (1 października) weszły w życie zmiany w nocnej i świątecznej opiece zdrowotnej w całym kraju. W województwie kujawsko-pomorskim dotychczas było 24 realizatorów tego świadczenia, a od 1 października jest ich 28 - w tym 24 w sieci (na bazie szpitali). Liczba miejsc udzielania świadczeń wzrosła z 27 do 29. W Bydgoszczy takich miejsc jest 5, w Toruniu 3, a w innych miastach m.in. Włocławku, Inowrocławiu, Chełmnie, Żninie, Brodnicy i Grudziądzu - po 1.

Wojewódzki oddział NFZ uruchomił w weekend specjalny numer telefonu, który będzie działać do poniedziałku do 8 rano. Pacjenci mogą u dyżurnego zasięgnąć wiedzy o wszelkich zmianach.

- Do godziny 17 w niedzielę - od piątku od godziny 18 - odebraliśmy ok. 150 telefonów. Pacjenci dzwonią w 99 procentach z pytaniami o nowej miejsca, zasady, a także godziny, w których można korzystać z pomocy. Na początku zdarzyło się kilka telefonów nie na temat, ale to normalne - powiedziała rzeczniczka prasowa kujawsko-pomorskiego oddziału wojewódzkiego NFZ Barbara Nawrocka.

Poinformowała, że osobiście była w niedzielę w dwóch miejscach w szpitalu miejskim w Bydgoszczy przy ul. Szpitalnej oraz szpitalu zakaźnym przy ul. Kurpińskiego w tej samej miejscowości.

- Świadczeniodawcy się przygotowali. Wszystko było oznaczone, a nawet pojawiły się nowe, czytelne i wyraźne tablice z nazwą jednostki i informacją o świadczeniu. Pacjenci wiedzieli, że w tych miejscach zostanie im udzielona pomoc. W godzinach obiadowych w jednym i drugim miejscu było ok. 12 osób, które spokojnie czekały na przyjęcie przez lekarza. Byli zadowoleni z poziomu opieki i sposobu informowania o zmianach - dodała Nawrocka.

Dodała, że mieszkańcy regionu nie zgłaszają wielu problemów dotyczących nocnej i świątecznej opieki po zmianach.

- Nie docierały do nas z terenu niepokojące sygnały. Nie było specjalnych skarg i problemów zgłaszanych przez pacjentów. Według nas zmiany zostały wprowadzone elastycznie i zostały dobrze przygotowane ze strony świadczeniodawców - oceniła Nawrocka.

Jak informuje NFZ, dyżurujący lekarz udziela porad w warunkach ambulatoryjnych, w domu pacjenta (w przypadkach medycznie uzasadnionych) i telefonicznie.

Z pomocy lekarza i pielęgniarki w nocy, w dni wolne i w święta można skorzystać w razie nagłego zachorowania, nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy lub gdy zachodzi obaw, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH