Kampania "Bliscy sobie" dla polskiej transplantologii

Kampanię "Bliscy sobie" organizują stacje dializ zrzeszone w Nefron oraz prof. Wojciech Rowiński, krajowy konsultant w dziedzinie transplantologii. Obecnie przeszczepy rodzinne w Polsce stanowią jedynie 3 proc. ogółu transplantacji, podczas gdy np. w Norwegii jest aż 45 proc.

– Niewielka liczba przeszczepów rodzinnych w naszym kraju bierze się głównie z niewiedzy. Poprzez kampanię „Bliscy sobie” chceny zmienić ten stan rzeczy. Należy uświadomić społeczeństwo, że przeszczep rodzinny przynosi wiele korzyści nie tylko biorcy, ale także i dawcy – wyjaśnia prof. Rowiński. 

Organizatorzy kampanii chcą, aby specjaliści, którzy na co dzień stykają się z chorymi,  umieli informować i przekonywać pacjentów oraz ich krewnych do przeszczepów rodzinnych. 

W tym celu opracowują specjalny program edukacyjny dla lekarzy koordynatorów ds. przeszczepów rodzinnych. Program będzie wdrażany w stacjach dializ zrzeszonych w Nefron oraz wśród pacjentów przed włączeniem do programu dializ.

– Zależy nam, aby pacjenci byli informowani o przeszczepach rodzinnych zarówno przez lekarzy, pielęgniarki, jak i rodziny, które są żywym przykładem, że decyzja o oddaniu swojego narządu ciężko chorującym bliskim: bratu, córce lub mężowi jest słuszna i godna naśladowania – mówi dr Dariusz Aksamit, prezes Nefron. 

Organizatorzy kampanii zamierzają organizować w stacjach dializ spotkania informacyjne z pacjentami i ich rodzinami, na które będą zapraszać również rodzinnych dawców i biorców nerek.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.