Kampania "Bliscy sobie" dla polskiej transplantologii

Kampanię "Bliscy sobie" organizują stacje dializ zrzeszone w Nefron oraz prof. Wojciech Rowiński, krajowy konsultant w dziedzinie transplantologii. Obecnie przeszczepy rodzinne w Polsce stanowią jedynie 3 proc. ogółu transplantacji, podczas gdy np. w Norwegii jest aż 45 proc.

– Niewielka liczba przeszczepów rodzinnych w naszym kraju bierze się głównie z niewiedzy. Poprzez kampanię „Bliscy sobie” chceny zmienić ten stan rzeczy. Należy uświadomić społeczeństwo, że przeszczep rodzinny przynosi wiele korzyści nie tylko biorcy, ale także i dawcy – wyjaśnia prof. Rowiński. 

Organizatorzy kampanii chcą, aby specjaliści, którzy na co dzień stykają się z chorymi,  umieli informować i przekonywać pacjentów oraz ich krewnych do przeszczepów rodzinnych. 

W tym celu opracowują specjalny program edukacyjny dla lekarzy koordynatorów ds. przeszczepów rodzinnych. Program będzie wdrażany w stacjach dializ zrzeszonych w Nefron oraz wśród pacjentów przed włączeniem do programu dializ.

– Zależy nam, aby pacjenci byli informowani o przeszczepach rodzinnych zarówno przez lekarzy, pielęgniarki, jak i rodziny, które są żywym przykładem, że decyzja o oddaniu swojego narządu ciężko chorującym bliskim: bratu, córce lub mężowi jest słuszna i godna naśladowania – mówi dr Dariusz Aksamit, prezes Nefron. 

Organizatorzy kampanii zamierzają organizować w stacjach dializ spotkania informacyjne z pacjentami i ich rodzinami, na które będą zapraszać również rodzinnych dawców i biorców nerek.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH