Mięso ryb zapobiega chorobie niedokrwiennej serca i udarom mózgu, hamuje też rozwój blaszki miażdżycowej.

Mięso ryb jest źródłem pełnowartościowego białka, które łatwo przyswajamy i trawimy. Zawiera również sole mineralne: fosfor, cynk, selen, jod, potas, wapń i magnez.

Chude gatunki ryb są źródłem witamin z grupy B, tłuste (makrela, sardynka, łosoś, tuńczyk, śledź, węgorz, halibut) - dobrym źródłem witaminy D.

– Z punktu widzenia profilaktyki chorób układu krążenia, im tłustsze ryby morskie spożywamy, tym lepiej. Tłuszcz rybi zawiera korzystne dla zdrowia serca długołańcuchowe wielonienasycone kwasy tłuszczowe typu omega-3 (EPA DHA) – wyjaśnia Jadwiga Przybyłowska, specjalista ds. żywienia. – Kwasy omega-3 mają działanie profilaktyczne w schorzeniach układu krążenia, bo zapobiegają chorobie niedokrwiennej serca i udarom mózgu, hamują rozwój blaszki miażdżycowej, mają działanie przeciwzakrzepowe i przeciwzapalne, obniżają poziom trójglicerydów (tłuszczów prostych) w organizmie, redukują ciśnienie tętnicze i przeciwdziałają arytmii serca.

Spożywanie przynajmniej dwóch posiłków rybnych tygodniowo zamiast mięsa może w znacznym stopniu pomóc w zapobieganiu chorobom sercowo-naczyniowym.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH