Aby uciec przed atakującą podstępnie miażdżycą należy jeść mniej kalorycznie, spokojnie i bez stresu. Specjaliści od żywienia zapewniają, że najskuteczniejszym sposobem profilaktyki zapobiegającej rozwojowi miażdżycy jest odżywianie się zgodnie z tzw.

Miażdżyca to choroba podstępna. Jest przypadłością, która nie daje objawów bólowych. Oczywiście do czasu. Gdy wskutek jej rozwoju dochodzi do zamykania światła tętnic w kończynach dolnych, pojawią się bóle, z którymi nie sposób żyć.

U podstaw żywienia przeciwmiażdżycowego są produkty zawierające skrobię - ziemniaki, kasze, ryż, makarony, także warzywa i owoce; słodycze i tłuste mięsa znajdują się na szczycie, czyli w najwęższym miejscu piramidy.

W diecie przeciwmiażdżycowej niezbędne jest ograniczenie spożycia cholesterolu i tłuszczów nasyconych na rzecz tłuszczów zawierających wielonasycone kwasy tłuszczowe typu omega 3 i omega 6.

Właśnie te tłuszcze zapobiegają sklejaniu się płytek krwi i chronią błony komórkowe naczyń przed uszkodzeniami. Dlatego wielu dietetyków zaleca, by na naszych stołach jak najczęściej pojawiały się ryby morskie, których tłuszcz zawiera kwasy tłuszczowe omega 3, działające ochronnie na naczynia krwionośne.

Eskimosi, a także spora część Japończyków, jedzących duże ilości tłustych ryb morskich, ma bardzo niski wskaźnik zachorowalności na miażdżycę i choroby serca.

Ważnym składnikiem pokarmowym o działaniu przeciwmiażdżycowym jest błonnik pokarmowy, a zwłaszcza pektyny, które obniżają stężenie we krwi cholesterolu, trójglicerydów i cukru. Hamujący wpływ na rozwój miażdżycy mają substancje antyutleniające, a zwłaszcza rozpuszczalne w tłuszczach witaminy E i Beta-karoten.

Chronią one zawarte w błonach komórkowych lipidy przed utleniającym działaniem wolnych rodników. Zagrożenie miażdżycą zwiększa się także, gdy w organizmie brakuje witamin z grupy B i biopierwiastków.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH