Hospicjom brakuje pieniędzy - nie czas na optymistyczne kampanie Fot. Archiwum

Do tej pory akcje hospicyjne kojarzyły się z żonkilami, polami nadziei i przekazami typu "Hospicjum to też życie". Obecnie hasło brzmi: ''Hospicjum umiera''. Na konta hospicyjne wpływa coraz mniej pieniędzy.

Na łamach Dziennika Bałtyckiego Alicja Stolarczyk, prezes Fundacji Hospicyjnej, wyjaśnia skąd zmiana w przekazie kampanii Fundacji. We fragmencie apelu można usłyszeć: "Najnowsze badania wskazują, że w ciągu najbliższych 10 lat co czwarty Polak zapadnie na chorobę onkologiczną. A teraz zamknij oczy i pomyśl o czterech najbliższych ci osobach". Stolarczyk podkreśla, że takie są statystki, a przekaz miał poruszyć wyobraźnię.

Podaje też, że w samym Gdańsku kolejka oczekujących na domową opiekę hospicyjną liczy około stu osób. Ich dramat polega na tym, że nie powinno być żadnych kolejek, bo pacjenci nie mogą czekać. Prezes Fundacji wyjaśnia, że nie są w stanie w obecnej sytuacji prowadzić optymistycznej kampanii. Na konta hospicyjne wpływa coraz mniej pieniędzy. Inicjatorzy kampanii uznali, że trzeba powiedzieć o tym wprost.

Więcej: www.polskatimes.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.