Gdynia: nerwowych pacjentów SOR uspokaja psycholog Psycholog ma okazać zrozumienie dla emocji pacjenta SOR. Fot. PTWP

Pacjenci trafiający na SOR Szpitala św. Wincentego a Paulo w Gdyni w oczekiwaniu na swoją kolej mogą porozmawiać z psychologiem. Zdaniem władz szpitala są dzięki temu mniej zestresowani. Spada także liczba skarg.

W szpitalnym oddziale ratunkowym w Gdyni psycholog przebywa cztery godziny dziennie. Jego zadaniem jest wparcie czekających na korytarzu pacjentów, którzy są często sfrustrowani, niezadowoleni, a nawet agresywni.

Psycholog ma okazać zrozumienie dla emocji pacjenta, a tym samym wpłynąć pozytywnie na jego nastawienie i ograniczyć uczucie niepokoju i złości - informuje serwis trojmiasto.pl

Zdaniem zarządu już widać pozytywne efekty tego rozwiązania - pacjenci m.in. rzadziej składają skargi na pracę placówki.

Pracujący w gdyńskim SOR-ze psycholog wyjaśnia, że wybiera losowo pacjentów i pyta, z jakiego powodu znaleźli się w szpitalu, od której godziny są pod obserwacją, który raz są na oddziale ratunkowym i jakie mają doświadczenia związane ze szpitalem w ogóle.

Zdaniem psychologa bardzo rzadko zdarza się, że pacjenci nie chcą rozmawiać.

Rocznie do gdyńskiego SOR-u trafia ok. 42 tys. osób.

Więcej: www.trojmiasto.pl

 

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH