GIS w ulotkach przekonuje do zdrowego kibicowania na Euro 2012

Inspektorat sanitarny przygotował ulotki dla kibiców piłkarskich na Euro 2012. Przypomina w nich m.in. o zakazie prowadzenia pojazdów po wypiciu alkoholu oraz o zasadach higieny osobistej. To główna część kampanii GIS "Kibicuj Zdrowiu!".

Jan Bondar, rzecznik prasowy Głównego Inspektora Sanitarnego, poinformował w poniedziałek (14 maja), że ulotki będą rozdawane m.in. w czterech miastach gospodarzach rozgrywek, na lotniskach, dworcach, obiektach sportowych, strefach kibica, w hotelach oraz na przejściach granicznych. Ulotki zostały przygotowane w różnych wersjach językowych: polskiej, angielskiej, rosyjskiej i niemieckiej.

Bondar wyjaśnił, że "celem kampanii jest ograniczenie ryzykownych zachowań zdrowotnych, jakie mogą pojawić się w kontekście organizacji imprez masowych". Chodzi o ograniczenie zdrowotnych następstw palenia tytoniu, nadużywania alkoholu oraz używania narkotyków.

Celem kampanii jest też ograniczenie liczby zatruć pokarmowych, związanych z niewłaściwym przygotowaniem lub przechowywaniem żywności, a także liczby zachorowań na inne choroby zakaźne związane z niewłaściwą higieną osobistą. Bondar dodał, że chodzi ponadto o ograniczenie skutków ryzykownych zachowań seksualnych, m.in. zakażeń wirusem HIV oraz chorobami wenerycznymi przenoszonymi drogą płciową.

Ulotki zawierają pięć zasad bezpiecznego i zdrowego kibicowania. Jest tam informacja przypominająca o zakazie palenia tytoniu w miejscach niedozwolonych, w tym na stadionach. Druga zasada dotyczy zakazu picia alkoholu (w tym piwa) na ulicach, placach, w parkach, w środkach i na przystankach komunikacji publicznej, a także zakazu prowadzenia pojazdów przy zawartości alkoholu we krwi powyżej 0,2 promila.

Na ulotce znalazło się też ostrzeżenie, aby unikać przypadkowych kontaktów seksualnych i używać prezerwatyw. Przypomniano, że w Polsce posiadanie narkotyków jest nielegalne i karalne. Ostatnia zasada brzmi: "Pamiętaj o higienie! Myj ręce. Myj owoce i warzywa. Dbaj o nawodnienie organizmu. Pij duże ilości wody, najlepiej niegazowanej".

Rzecznik GIS poinformował, że trwają rozmowy, aby w ramach kampanii były emitowane także spoty w języku polskim i angielskim na nośnikach elektronicznych w środkach komunikacji miejskiej, w lokalach, w których transmitowane będą mecze ME, w lokalnych telewizjach kablowych oraz w telewizjach internetowych.

Kampania została przygotowane w partnerstwie z Krajowym Biurem do Spraw Przeciwdziałania Narkomanii, Państwową Agencją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Krajowym Centrum ds. AIDS oraz Biurem Światowej Organizacji Zdrowia w Polsce. Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH