Finał trzeciej edycji kampanii SyMfonia Serc

Trzecia edycja kampanii społecznej na rzecz osób ze stwardnieniem rozsianym (SM) pt. SyMfonia Serc zakończyła się w niedzielę (3 października) na Zamku Królewskim w Warszawie.

Kampania społeczna SyMfonia Serc, organizowana co roku we wrześniu - miesiącu SM - ma zwiększyć świadomość zdrowych osób na temat tej poważnej choroby. Celem tegorocznej edycji, która przebiegała pod hasłem "Żegnaj Smutku", było zwrócenie uwagi na to, że wiele osób z SM cierpi na depresję, a zarazem pokazanie, że życie z chorobą nie musi być smutne.

W ramach kampanii, we wrześniu odbyły się m.in. koncerty charytatywne w Cieszynie i Radomiu, festiwal SM Rock Fest i piknik rodzinny na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.

Stwardnienie rozsiane (z łac. sclerosis multiplex - SM) jest poważnym schorzeniem ośrodkowego układu nerwowego. Zalicza się je do chorób autoimmunologicznych, tj. spowodowanych błędnym atakiem układu odporności na własne tkanki - w tym wypadku na mielinę, która usprawnia przewodzenie w tkance nerwowej.

W związku ze zniszczeniem mieliny u chorych na SM pojawiają się różnorodne objawy neurologiczne, jak zaburzenia mowy, widzenia, słuchu, odczuwania bodźców dotykowych, a także zaburzenia koordynacji ruchu i niedowłady kończyn. Choroba jest uważana za jedną z najczęstszych przyczyn inwalidztwa młodych ludzi.

SM dotyka najczęściej ludzi młodych, między 20. a 40. rokiem życia. Na świecie cierpi na nie 2,5 mln osób, z czego 500 tys. w Europie, a 45-60 tys. w Polsce.

SM jest nieuleczalne, ale - przy odpowiednim dostępie do terapii i rehabilitacji, w przyjaznym otoczeniu - chorzy mogą dobrze funkcjonować w społeczeństwie.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH