Dzięki telefonicznej aplikacji uratował życie dziecka

Mechanik uratował życie dziecku po tym, jak telefoniczna aplikacja wskazała, że spośród jej użytkowników tylko on jest w okolicy i może pomóc. Mężczyzna był na miejscu przed karetką, przeprowadził sztuczne oddychanie oraz masaż serca.

Aplikacja PulsePoint pozwala rejestrować się osobom, które potrafią udzielać pierwszej pomocy, a potem śledzi ich lokalizację. Umożliwia ponadto dyspozytorom pogotowia ratunkowego wysłanie powiadomienia o zaistniałym wypadku do znajdujących się w jego rejonie użytkowników.

Dzięki temu o dziecku w sklepie dowiedział się Jeff Olson. Na miejsce dotarł przed karetką, udzielił pierwszej pomocy i uratował życie.

W Spokane w amerykańskim stanie Waszyngton w jednym ze sklepów zaczęło się dusić dziecko. Sprzedawczyni zadzwoniła po pogotowie, a dyspozytor karetki wysłał na miejsce ambulans. Dodatkowo o całej sytuacji i miejscu zdarzenia powiadomił też użytkowników PulsePoint.

Warsztat Jeffa Olsona znajduje się zaledwie kilkadziesiąt metrów od sklepu, w którym dusiło się dziecko. Mechanik odebrał powiadomienie i dotarł na miejsce, zanim przyjechała karetka. Wykonał sztuczne oddychanie oraz masaż serca.

Więcej:tvn24.pl

CZYTAJ TAKŻE

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH