Awantura wokół systemu powiadamiania ratunkowego Jerzy Miller, minister spraw wewnętrznych i administracji

Na call center wybranym do zastosowania w krakowskim Centrum Powiadamiania Ratunkowego dwie firmy teleinformatyczne zarobiły 4 mln zł bez wymaganego ustawą przetargu - podaje Dziennik Gazeta Prawna.

Korzystne dla owych firm rozstrzygnięcia miały zapaść w okresie, kiedy wojewodą małopolskim był Jerzy Miller, obecny minister spraw wewnętrznych i administracji.

– Nie jest prawdą, że jeszcze jako wojewoda małopolski obecny minister spraw wewnętrznych Jerzy Miller wybrał informatyczny system powiadamiania ratunkowego z naruszeniem prawa – przekazuje portalowi rynekzdrowia.pl Małgorzata Woźniak, rzecznik prasowy MSWiA.

Jak jednak twierdzi gazeta, teraz firmy te stają się faworytami przygotowywanego przez resort przetargu na podobny system, ale o zasięgu ogólnokrajowym. Resort zmienia istniejące rozporządzenie, które powstawało od 7 lat,  tak, aby system powiadamiania ratunkowego oparty był na modelu zastosowanym w Małopolsce. Dlatego firmy, które obsługują Małopolskę mają gotowy produkt do zastosowania w tworzonym dopiero prawie. Inne podmioty nie będą miały szans w ewentualnym przetargu.

Koszt budowy ogólnokrajowego "systemu 112" to 450 mln zł, z czego sama informatyka będzie kosztowała 300 mln zł.

Odpowiadając na artykuł rzecznik MSWiA wyjaśnia, że wyniki pilotażu Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Krakowie pokazały, że można w stosunkowo krótkim czasie, przy zaangażowaniu względnie niewielkich środków finansowych, sprawnie zorganizować system obsługi zgłoszeń alarmowych nie tylko dla numeru 112, ale i 998 i 999 dla populacji liczącej ponad 1,6 mln osób (łącznie ze studentami i turystami), z możliwością rozszerzenia o kolejne numery alarmowe oraz zwiększenia zasięgu terytorialnego.

„Nie jest prawdą, że prace legislacyjne nad rozporządzeniem dotyczącym numeru alarmowego 112 trwały 7 lat. W rzeczywistości zostały one podjęte 29 stycznia 2009 roku. W tym dniu do MSWiA wpłynął projekt rozporządzenia ministra spraw wewnętrznych i administracji w sprawie organizacji i funkcjonowania centrów powiadamiania ratunkowego i wojewódzkich centrów powiadamiania ratunkowego. Projekt powstał w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej. Gotowe rozporządzenie zostało wydane 31 lipca 2009 roku na podstawie art. 14e ustawy o ochronie przeciwpożarowej i jest ono nadal obowiązujące” – informuje nas rzecznik.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH