Adam Rozwadowski: świadomość prozdrowotna Polaków ciągle jest bardzo niska Adam Rozwadowski, założyciel firmy CM Enel-Med SA. Fot. PTWP/Andrzej Wawok

Jak przekonuje Adam Rozwadowski, założyciel firmy CM Enel-Med SA, polskie społeczeństwo jeszcze nie ceni zdrowia. Nie zostaliśmy nauczeni dbania o nie.

Jak tłumaczy, mimo, że wydajemy co roku z budżetu 100 mld zł na opiekę zdrowotną to Ministerstwo Zdrowia na edukację przeznacza ledwie 140 mln zł. Jego zdaniem to zaledwie kropla w morzu potrzeb.

Przypomina znaną prawdę - ale jak się okazuje niepowszechnie - że w 60 proc. stan naszego zdrowia zależy od stylu życia, a od ingerencji medycyny odtwórczej tylko w 20 proc. Rozwadowski uważa nawet, że z budżetu MZ 60 proc. winno być wydawane na to, co związane jest ze zdrowiem publicznym, ze stylem życia.

Zdaniem prezesa CM Enel-Med co prawda świadomość prozdrowotna Polaków rośnie, ale jest ciągle bardzo niska. Biorąc pod uwagę wszystkie wskaźniki, które opisują poziom opieki zdrowotnej w krajach OECD, Polska jest na ostatnim miejscu.

Jak dodaje Rozwadowski, zdrowie populacji przekłada się na efektywność w pracy, produktywność. Przyjęło się w krajach OECD, że wydłużenie spodziewanej długości życia o jeden rok może przynieść 4 proc. PKB. - To co wydajemy na zdrowie, to nie jest więc koszt, lecz inwestycja. Za kilka lat mamy dojść do poziomu 6 proc. PKB wydatków na zdrowie, ale to nie wystarczy, bo świat nam w tym czasie ucieknie - przekonuje w rozmowie z "Rzeczpospolitą".

Więcej: www.rp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.