5-latka po przeszczepie szpiku bohaterką kampanii społecznej

Pierwsze lata życia dziewczynki to walka z ostrą białaczką limfoblastyczną. Po udanym przeszczepieniu szpiku kostnego od niespokrewnionego dawcy, 5-letnia Hania z Łodzi jest zdrowa, a teraz została bohaterką kampanii społecznej ukazującej istotę dawstwa szpiku.

O chorobie nowotworowej Hani, jej rodzice dowiedzieli się, gdy dziewczynka miała osiem miesięcy. Leczenie rozpoczęło się od 7-miesięcznej, intensywnej chemioterapii. Następnie przez 1,5 roku Hania przyjmowała chemię w tabletkach już z domu. Pół roku po leczeniu rodzice usłyszeli kolejny wyrok - wznowienie choroby, nawrót silnej białaczki limfoblastycznej. Jedynym ratunkiem był przeszczep szpiku kostnego.

Rozpoczęło się poszukiwanie bliźniaka genetycznego dla dziewczynki, w które włączyła się Fundacja DKMS oraz ludzie z całej Polski. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu, udało się znaleźć ratunek dla dziewczynki, która dzisiaj już w pełni może cieszyć się swoim dzieciństwem.

Dziewczynka bardzo dobrze przeszła terapię oraz samo przeszczepienie szpiku. Mimo ostrzeżeń lekarzy, że jakiś czas po przeszczepieniu dziewczynka może mieć złe samopoczucie, Hania zaskoczyła wszystkich swoją siłą, śpiewając personelowi medycznemu popularną piosenkę ''Mam tę moc''. Teraz tę moc chce przekazać innym, w ramach najnowszej kampanii społecznej Fundacji DKMS.

Piotr, drugi bohater kampanii społecznej Fundacji DKMS, zainteresował się rejestracją w bazie dawców szpiku, gdy dowiedział się, że na białaczkę zachorowała kierowniczka dziekanatu na uczelni, na której studiował. Kiedy odebrał telefon od pracownika Fundacji z informacją o osobie, która potrzebuje jego pomocy, nie wahał się ani chwili. Dzieląc się cząstką siebie dał szansę na życie 30-letniej kobiecie z Argentyny.

- Miesiąc po przeszczepieniu otrzymałem wiadomość, że przeszczep się przyjął i że pacjent najprawdopodobniej będzie zdrowy. Dopiero po 2 latach mogłem się dowiedzieć czegoś więcej o mojej bliźniaczce. Klinika z Argentyny skontaktowała się z Fundacją DKMS z informacją, że pacjentka chciałaby uzyskać moje dane i czy wyrażam na to zgodę. Jeszcze tego samego dnia, po podpisaniu niezbędnych zgód, poznałem Biancę - moją genetyczną bliźniaczkę. Wciąż utrzymujemy kontakt opowiada Piotr.

Teraz, wspólnie z Hanią, Piotr chce edukować i propagować ideę dawstwa szpiku.

Kampania społeczna Fundacji DKMS ''Pomożesz? Bo możesz. Masz to w genach!'' ruszyła 16 sierpnia i będzie trwała miesiąc. Kluczowym celem akcji jest edukowanie społeczeństwa i pokazanie jak w prosty i nieinwazyjny sposób można pomóc drugiemu człowiekowi ratując jego życie. Bohaterami kampanii są Hania i Piotr, którzy dzięki własnej historii i doświadczeniom udowadniają słuszność i istotę idei.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH