Śląsk: eWUŚ nie powie przez telefon, czy jesteś ubezpieczony

"Sprawy braku potwierdzenia prawa do świadczeń zdrowotnych w systemie eWUŚ nie mogą być rozpatrywane telefonicznie” - informuje w specjalnym komunikacie śląski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia.

Pacjenci, którzy podczas rejestracji w szpitalu lub w poradni dowiadują się, że nie ma ich w bazie ubezpieczonych, dzwonią zaniepokojeni do NFZ. Tu odsyłani są jednak z kwitkiem - informuje Gazeta Wyborcza.

System eWUŚ to elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców działa od 1 stycznia. W poradni czy szpitalu wystarczy podać PESEL, a system odpowie, czy jesteśmy w bazie ubezpieczonych, czy nie.

Zob.: eWUŚ - miesiąc po uruchomieniu

Pacjenci, których numerów PESEL zabrakło w eWUŚ, dzwonią zaniepokojeni do śląskiego NFZ, czasem prosto z przychodni, w której akurat chcieli się zarejestrować. Jednak Fundusz ogłosił, że przez telefon takich informacji nie udzieli.

"Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy zdrowotnej nie jest możliwe udzielanie telefonicznie informacji o prawie do świadczeń" - głosi komunikat dla pacjentów.

Pacjenci mogą uzyskać informacje o tym, czy są w eWUŚ, tylko jeśli osobiście pojawią się w siedzibie śląskiego NFZ.

Więcej: gazeta.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH