Gazeta Wyborcza/Rynek Zdrowia | 25-04-2018 10:50

Lux Med zerwał współpracę z partnerem biznesowym. Powód: nieuczciwe praktyki

Lux Med, największa sieć prywatnych poradni medycznych w Polsce, zerwała umowę ze spółką Energetyczne Centrum (EC), która sprzedawała, oprócz prądu i gazu, także pakiety medyczne. Powodem zakończenia współpracy są nieuczciwe praktyki EC.

W związku z nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez Energetyczne Centrum, zarząd Grupy Lux Med podjął decyzję o natychmiastowym wypowiedzeniu wszystkich umów z tym podmiotem. Fot. Archiwum

Jak informuje Gazeta Wyborcza, w związku z nieuczciwymi praktykami stosowanymi przez Energetyczne Centrum, zarząd Grupy Lux Med podjął decyzję o natychmiastowym wypowiedzeniu wszystkich umów z tym podmiotem. Aby wykluczyć podobne sytuacje w przyszłości, zlecono też w trybie pilnym przegląd wszystkich umów z zewnętrznymi partnerami biznesowymi oraz analizę stosowanych przez nich metod sprzedaży usług Lux Med. 

Gazeta podaje, że EC łamało zbiorowe prawa konsumenckie. Do klienta zgłaszali się przedstawiciele EC i podszywając się pod dotychczasowego dostawcę prądu i gazu, oferowali jako dostawca-pośrednik tańszą energię. Gdy klient płacił pierwszy rachunek, okazywało się, że wcale nie zawarł nowej umowy z dotychczasowym dostawcą, ale z innym podmiotem, zaś opłaty są wyższe niż dotychczas. 

Poszkodowani klienci skarżyli się do prokuratur, rzeczników konsumentów i do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd w 2012 r. ukarał spółkę finansowo, musiała zapłacić ponad 90 tys. zł. W grudniu 2017 r. działania UOKiK zmusiły EC do zaniechania bezprawnych praktyk.

Więcej: www.wyborcza.pl