Ubezpieczyciele i prywatne firmy medyczne wkraczają w fazę współpracy agencyjnej.

W ubiegłym roku rynek ubezpieczeń zdrowotnych rósł szybciej niż rynek abonamentów. Na sprzedaż usług z pomocą firm medycznych zdecydowała firma ubezpieczeniowa Signal Iduna.

– To nowy kanał dystrybucji, w którym widzimy potencjał. Mamy podpisaną umowę z jednym z największych centrów medycznych – Enel-Med. Umowa ma charakter agencyjny i dotyczy sprzedaży polis indywidualnych. Jesteśmy w trakcie rozmów dotyczących rozszerzenia współpracy o polisy korporacyjne – powiedział dziennikowi Rzeczpospolita Adam H. Pustelnik, prezes towarzystwa Signal Iduna..

Signal Iduna prowadzi już rozmowy z kolejnym centrum medycznym. Za pośredniczenie w sprzedaży polis centra dostawać będą prowizję. Sprzedaż będą prowadzić pracownicy towarzystwa. Na razie nie biorą pod uwagę scenariusza realizowanego przez konkurenta PZU i Allianz.

– Taki pomysł na biznes może nie być najlepszym rozwiązaniem. Pozyskując klientów wśród osób korzystających z przychodni, jest bardzo duże ryzyko, że zdecydują się na nie osoby o złym stanie zdrowia, często nadmiernie korzystające z usług medycznych – stwierdza Xenia Kruszewska, ekspert ubezpieczeń zdrowotnych i wykładowca Akademii Finansów w Warszawie.

Firmy abonamentowe zaczęły zawężać współpracę z ubezpieczycielami m.in. w obawie przed zmianami przepisów. Resort zdrowia pracował nad ograniczeniem sprzedaży abonamentów tylko do medycyny pracy. Wtedy też część firm przestała sprzedawać abonamenty osobom prywatnym.

Więcej na: Rzeczpospolita

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH