Firmy abonamentowe kontra ubezpieczyciele - odżywa spór o odliczenia podatkowe dla pacjentów Przedstawiciele firm medycznych sprzedających usługi w ramach abonamentów, chcą, aby koszty zakupu takich świadczeń pacjenci mogli odliczać od podatku. Na zdjęciu: Adam Rozwadowski, prezes ENEL-MED.

- Rząd próbuje dokonać zmian w systemie, który funkcjonuje w sposób właściwy. To działanie szybkie, pod wpływem lobbingu, bez dogłębnych konsultacji - twierdzi Andrzej Jacaszek, dyrektor zarządzający ICAN Institute i wiceprezydent Konfederacji Pracodawców Polskich.

W ten sposób Andrzej Jacaszek odnosi się do rządowych planów wprowadzenia możliwości odliczenia od podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) tylko i wyłącznie kosztów ubezpieczenia zdrowotnego prowadzonego przez towarzystwa ubezpieczeniowe.

– A dlaczego nie kosztów wykupienia tzw. pakietów abonamentowych sprzedawanych przez firmy świadczące usługi zdrowotne? – dopytują przedstawiciele firm medycznych. A te mogą mieć z tym problem, bo niemałe dochody ze spodziewanych wpływów abonamentowych mogą przejść do kieszeni firm ubezpieczeniowych.

W ciągu ostatnich lat (2005-2008) abonencki rynek usług medycznych rozwijał się w tempie ponad 30 proc. rocznie, osiągając w 2008 roku wartość ponad 1,5 mld zł. Przez sześć miesięcy 2009 roku, wzrost nie był tak wielki jak w latach poprzednich, ale utrzymuje się na poziomie 16 proc., a firmy abonamentowe nadal cieszą się popularnością.

KPP szacuje, że mimo kryzysu i spowolnienia gospodarczego, sektor pracowniczych programów zdrowotnych będzie rósł w tempie co najmniej 15 proc. rocznie. Jest więc tu spory obszar dla działań biznesowych.

Będą lobbować
– W stosunku do 2009 roku, w ciągu najbliższych trzech lat, dodatkowa wartość usług medycznych tego sektora wyniesie 1,6 mld zł, a przy zastosowaniu zachęt podatkowych i funduszu świadczeń socjalnych, jako źródła finansowania opieki medycznej – nawet 3,8 mld zł – szacuje prezydent KPP, Andrzej Malinowski.

Pracodawcy sektora prywatnej opieki medycznej zrzeszeni w KPP nie ukrywają, że na plany rządu, które mogą uszczuplić dochody firm abonamentowych, zamierzają zareagować i lobbować na rzecz zasady równego traktowania podmiotów gospodarczych.

– Dowiedzieliśmy się, że ministerstwo finansów nie opublikowało jeszcze zmian, ani ostatecznych skutków regulacji, dlatego przygotowaliśmy nasz projekt i myślę, że w ramach dialogu społecznego, który będzie prowadzony, uda się zachować status quo, które już zostało osiągnięte – stwierdza dyrektor Jacaszek.

Kto lepszy?
Dyskutując, biznesmeni z firm medycznych prowadzących działalność abonamentową wytaczają ciężkie działa i wskazują na mankamenty działalności firm ubezpieczeniowych:

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.