Częstochowa: system rejestracji zalogował go w Bydgoszczy?

Pacjent z Częstochowy dowiedział się, że nie będzie przyjęty w swojej przychodni, bo jego przychodnia jest teraz w Bydgoszczy.

Niecodzienne zdarzenie zaczęło się w przychodni przy ul. Michałowskiego w Częstochowie, z której pan Marian korzysta od lat. Przyszedł w banalnej sprawie. Skończyły mu się leki, więc chciał poprosić o receptę na nowe. Jak opisuje zdarzenie Gazeta Wyborcza, pacjent usłyszał od rejestratorki, że nie może otrzymać recepty w tej przychodni skoro przepisał się do NFZ kujawsko-pomorskiego.

– Pomyłka, ktoś przeniósł moje dane – denerwował się pacjent i zaklinał, że w życiu w Bydgoszczy nie był. Fakty ujawnione przez system komputerowy były jednak nieubłagalne: 2 lutego tego roku w szpitalu wojskowym w Bydgoszczy złożył stosowną deklarację i od tamtej pory w celach zdrowotnych powinien jeździć właśnie tam. W Częstochowie nie ma czego szukać.

Załamany poszedł po pomoc do częstochowskiej filii śląskiego NFZ. Znów to samo: odesłali go do Bydgoszczy. Ponieważ system nie kłamie, zapytali jeszcze, czy przypadkiem nie zgubił dokumentów, gdyż mogło się zdarzyć, że np. żartowniś-znalazca ulokował go na drugim końcu Polski.

Nic z tych rzeczy – dokumentów mu nie skradziono, nie zgubił ich.

Miał do wyboru: odległą Bydgoszcz i Częstochowę. Zadecydował, że raz jeszcze pójdzie do „swojej” przychodni. Znów odbił się od biurokratycznego muru, co przeżył na tyle boleśnie, że zaniepokojona rejestratorka wezwała lekarkę. Skontrolowała mu ciśnienie, miernik pokazał 200/100, czyli dużo za dużo. Pani doktor, działając w stanie wyższej konieczności, osłuchała pana Mariana, przepisała mu leki i z uwagi na jego dobro słowem o Bydgoszczy już nie wspomniała.

- To absolutnie pierwszy taki przypadek w historii funkcjonowania kart chipowych. Precedens – skomentował całą historię Gazecie Wyborczej Jacek Kopocz, rzecznik Śląskiego Oddziału NFZ. Zadeklarował, że oddział wszystko wyjaśni. Żeby jednak można było dojść do tego, co się właściwie stało, pacjent musi złożyć oficjalną skargę.

Więcej: Gazeta Wyborcza

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.