Abonamenty i ubezpieczenia dobre dla wielkomieszczuchów Co jest popularne na Zachodzie, to w Polsce już takim nie jest...

W małych miastach nadal leczą się prywatnie zamiast korzystać z tańszych ubezpieczeń.

Publiczna służbą zdrowia ma coraz większe problemy, dlatego centra medyczne i towarzystwa ubezpieczeniowe liczą na większe zainteresowanie abonamentami medycznymi i ubezpieczeniami zdrowotnymi. Już za kilkadziesiąt złotych miesięcznie można wykupić prywatne ubezpieczenie medyczne na podstawowe usługi. Jednak o ile w dużych miastach korzystanie z usług tego typu to już codzienność, to w małych nadal korzystają z tego nieliczni.

– W mniejszych miastach nie widać zwiększonego zainteresowania wykupem takich ubezpieczeń. Jest to jednak spowodowane słabiej rozwiniętym rynkiem prywatnych usług medycznych. W mniejszych miejscowościach nie ma dużych centrów medycznych, z którymi firmy ubezpieczeniowe mogłyby podpisać umowy na leczenie swoich ubezpieczonych – tłumaczy portalowi rynekzdrowia.pl Małgorzata Mazur, która jest agentem ubezpieczeniowym towarzystwa ubezpieczeniowego Allianz w Białej Podlaskiej (woj. lubelskie).

Ceny abonamentów w centrach medycznych zależą przede wszystkim od zakresu, natomiast polis – także od płci, wieku i stanu zdrowia potencjalnego klienta - podaje Rzeczpospolita.

Już za 30-40 zł miesięcznie ubezpieczyciele oferują m.in. opiekę lekarza pierwszego kontaktu, wizyty u specjalistów, badania laboratoryjne, niektóre diagnostyczne. Zwykle najlepsze oferty są wtedy, gdy ubezpiecza nas pracodawca. Firmy tłumaczą, że chodzi i o efekt skali, i o rozłożenie ryzyka. Kupując taki sam pakiet prywatnie, zapłacimy dwa, a nawet trzy razy więcej. Na dodatek składka może być uzależniona od stanu zdrowia, płci i wieku. Kupując abonament w prywatnej przychodni, płacimy uśrednioną cenę.

– Rzeczywiście, kiedy ubezpiecza nas pracodawca, cena ubezpieczenia potrafi być nawet dwa razy niższa – potwierdza Małgorzata Mazur.

Dodaje jednak, że ostatni kryzys odbił się na kondycji firm, dlatego nie kupują już tak chętnie ubezpieczeń zdrowotnych dla swoich pracowników. A firmom ubezpieczeniowym i centrom medycznym właśnie na pracodawcach najbardziej zależy, dlatego rozszerzają dla nich swoje oferty.

– Jak pokazują pierwsze miesiące od wprowadzenia oferty szytej na miarę, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy objęci nowym programem są z tej propozycji bardzo zadowoleni – zapewnia Bartosz Maciejewski, rzecznik Medicoveru. Firma, w której przeważają panie, może np. wybrać szeroki zakres profilaktyki chorób kobiecych.

Część firm pozwala, by byli pracownicy, którzy zmienili pracę lub ją stracili, korzystali z preferencyjnych cen. – Wynikiem obserwacji rynku i zmieniającej się sytuacji klientów jest wprowadzanie nowych produktów, takich jak np. możliwość kontynuacji umowy. To rozwiązanie dla osób, których stosunek pracy dobiega końca – opowiada Anna Rulkiewicz-Kaczyńska, prezes Grupy Lux Med.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.