ZIP: zdecydowanie więcej pomyłek niż wyłudzeń

Większość wskazanych przez ubezpieczonego problemów jest konsekwencją pomyłek przy wprowadzaniu danych, np. w numerze PESEL czy w kodzie procedury medycznej - twierdzi przedstawicielka Dolnośląskiego NFZ, która analizowała wykryte w ZIP nieprawidłowości.

Anna Żebranowicz, naczelnik Wydziału Spraw Świadczeniobiorców i Współpracy Międzynarodowej Dolnośląskiego OW NFZ, mówi w Gazecie Wrocławskiej, że od momentu uruchomienia Zintegrowanego Informatora Pacjentów (ZIP) wpłynęły 732 informacje o nieprawidłowościach. Najczęściej są to przypadki, gdzie pacjenci kwestionują w ogóle wizytę u danego lekarza.

Fundusz złożył w pięciu przypadkach - w tym czterech dotyczących dentystów - zawiadomienie do prokuratury o możliwości popełnienia przestępstwa. Czyli o wyłudzenie pieniędzy za świadczenia, które nie były wykonane.

Do tej pory najdroższe zakwestionowane świadczenie na Dolnym Śląsku wynosiło ponad 57 tys. zł. Według informacji w ZIP, tyle kosztowało leczenie psychiatryczne pacjenta. Zainteresowany jednak psychiatrycznie... nigdy się nie leczył. Okazało się, że pomylono numer PESEL.

Dotąd na Dolnym Śląsku zalogowało się w ZIP ponad 44 tys. osób.

Więcej: www.gazetawroclawska.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH