Wizerunkowe korzyści telemedycyny

Kształtowanie pozytywnego wizerunku ma nieocenione znaczenie we współczesnym biznesie. Dotyczy to także medycyny, czyli prywatnych praktyk lekarskich, niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej, szpitali i NFZ. Mimo to jedna piąta z nich nie podejmuje żadnych działań z zakresu public relations. Co ciekawe, ponad 70% dostrzega istotny wpływ autoreklamy na poprawę wizerunku, co skutkuje rosnącym oddaniem pacjentów i poziomem dochodów.

Wyzwanie i konieczność
Mechanizmy współczesnego rynku oraz wzrost oczekiwań dotyczących standardów opieki medycznej wymagają od ochrony zdrowia stosowania nowoczesnych i przemyślanych środków promocji. Inwestycje w reklamę, komunikację i efektywne zarządzanie stanowią zarazem wyzwanie i konieczność dla wszystkich podmiotów medycznych. Doświadczają one zmiennych preferencji, malejącej lojalności pacjentów i rosnącej konkurencji.

- Odpowiedni sposób prowadzenia działań public relations ma szczególne znaczenie w przypadku specjalistycznych usług medycznych. W przeciwieństwie do podstawowej opieki zdrowotnej, pacjent nie ma konieczności korzystania z jednego gabinetu. W sytuacji wyboru pomiędzy świadczeniami oferowanymi w podobnych warunkach, takich jak cena, termin wizyty czy obiegowe oceny lekarzy, najczęściej wybierane jest miejsce o najlepszej opinii - mówi Agnieszka Tomczak, specjalista ds. promocji i marketingu z firmy Pro-PLUS Sp. z o.o.

Życzliwy profesjonalista
Telemedycyna odgrywa istotną rolę w podtrzymywaniu profesjonalnego wizerunku specjalistów prowadzących prywatne praktyki lekarskie. Stosowane przez nich rozwiązania do zdalnej diagnostyki i telemonitoringu gwarantują pacjentowi mobilność, wygodę i możliwość prowadzenia normalnej aktywności życiowej.

Dzięki całodobowej możliwości przesyłania badań na odległość poprzez nowoczesne urządzenia mobilne monitorujące parametry życiowe pacjenta, interakcja pomiędzy nim a lekarzem odbywa się szybko, sprawnie i wygodnie. Takie elastyczne i nowoczesne podejście do leczenia jest doceniane przez coraz większą liczbę osób.

- O pozytywnym wizerunku lekarza świadczy skuteczność komunikacji, jaką stosuje. Obecnie niewielu specjalistów dysponuje dostateczną ilością czasu na dłuższą rozmowę z pacjentem w celu dokładnego rozpoznania schorzenia. Używając oprogramowania telemedycznego, pacjent korzysta z opcji wpisywania szczegółowych komentarzy przydatnych dla lekarza. Są to na przykład informacje dotyczące przyjmowania leków, ogólnego samopoczucia w czasie wykonywania badania czy ilości wysiłku fizycznego. Można je również uzupełniać o wyniki badań z ubiegłych lat. Otrzymując tak kompleksowy materiał, kardiolog wnikliwie analizuje każdy przypadek. Ułatwia to postawienie maksymalnie trafnej diagnozy, co wzmacnia autorytet lekarza i procentuje zaufaniem pacjenta - dodaje Agnieszka Tomczak.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.