Wizerunkowe korzyści telemedycyny

Kształtowanie pozytywnego wizerunku ma nieocenione znaczenie we współczesnym biznesie. Dotyczy to także medycyny, czyli prywatnych praktyk lekarskich, niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej, szpitali i NFZ. Mimo to jedna piąta z nich nie podejmuje żadnych działań z zakresu public relations. Co ciekawe, ponad 70% dostrzega istotny wpływ autoreklamy na poprawę wizerunku, co skutkuje rosnącym oddaniem pacjentów i poziomem dochodów.

Wyzwanie i konieczność
Mechanizmy współczesnego rynku oraz wzrost oczekiwań dotyczących standardów opieki medycznej wymagają od ochrony zdrowia stosowania nowoczesnych i przemyślanych środków promocji. Inwestycje w reklamę, komunikację i efektywne zarządzanie stanowią zarazem wyzwanie i konieczność dla wszystkich podmiotów medycznych. Doświadczają one zmiennych preferencji, malejącej lojalności pacjentów i rosnącej konkurencji.

- Odpowiedni sposób prowadzenia działań public relations ma szczególne znaczenie w przypadku specjalistycznych usług medycznych. W przeciwieństwie do podstawowej opieki zdrowotnej, pacjent nie ma konieczności korzystania z jednego gabinetu. W sytuacji wyboru pomiędzy świadczeniami oferowanymi w podobnych warunkach, takich jak cena, termin wizyty czy obiegowe oceny lekarzy, najczęściej wybierane jest miejsce o najlepszej opinii - mówi Agnieszka Tomczak, specjalista ds. promocji i marketingu z firmy Pro-PLUS Sp. z o.o.

Życzliwy profesjonalista
Telemedycyna odgrywa istotną rolę w podtrzymywaniu profesjonalnego wizerunku specjalistów prowadzących prywatne praktyki lekarskie. Stosowane przez nich rozwiązania do zdalnej diagnostyki i telemonitoringu gwarantują pacjentowi mobilność, wygodę i możliwość prowadzenia normalnej aktywności życiowej.

Dzięki całodobowej możliwości przesyłania badań na odległość poprzez nowoczesne urządzenia mobilne monitorujące parametry życiowe pacjenta, interakcja pomiędzy nim a lekarzem odbywa się szybko, sprawnie i wygodnie. Takie elastyczne i nowoczesne podejście do leczenia jest doceniane przez coraz większą liczbę osób.

- O pozytywnym wizerunku lekarza świadczy skuteczność komunikacji, jaką stosuje. Obecnie niewielu specjalistów dysponuje dostateczną ilością czasu na dłuższą rozmowę z pacjentem w celu dokładnego rozpoznania schorzenia. Używając oprogramowania telemedycznego, pacjent korzysta z opcji wpisywania szczegółowych komentarzy przydatnych dla lekarza. Są to na przykład informacje dotyczące przyjmowania leków, ogólnego samopoczucia w czasie wykonywania badania czy ilości wysiłku fizycznego. Można je również uzupełniać o wyniki badań z ubiegłych lat. Otrzymując tak kompleksowy materiał, kardiolog wnikliwie analizuje każdy przypadek. Ułatwia to postawienie maksymalnie trafnej diagnozy, co wzmacnia autorytet lekarza i procentuje zaufaniem pacjenta - dodaje Agnieszka Tomczak.

comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH