Warszawa: unijne miliony na informatyzację przychodni

Samorząd województwa mazowieckiego przyznał unijne dofinansowanie na nowoczesne rozwiązania informatyczne w warszawskich przychodniach. Całkowita wartość inwestycji to blisko 4 mln zł, w tym dofinansowanie z UE - ponad 3,3 mln zł.

Jak informuje portal rynekzdrowia.pl Marta Milewska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, umówienie wizyty u lekarza specjalisty przez Internet, sms-owe przypomnienie o zbliżającej się konsultacji i stworzenie interaktywnego portalu internetowego to tylko niektóre elementy projektu. Zostanie on zrealizowany na Mokotowie, Ochocie, Woli i Żoliborzu.

Dzięki środkom z Unii Europejskiej do 2012 r. powstanie nowoczesny, zintegrowany system informatyczny, który połączy ze sobą cztery niezależne placówki, Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego Warszawa-Mokotów (obejmie  12 placówek), SZPZLO Warszawa- Ochota (obejmie  5 placówek), SZPZLO Warszawa Wola-Śródmieście (obejmie  11 placówek) i SZPZLO Warszawa-Żoliborz (obejmie  11 placówek).

Od 2008 r. przychodnie tworzą konsorcjum, w skład którego wchodzi 39 placówek medycznych zlokalizowanych na terenie lewobrzeżnej Warszawy. Z podstawowej opieki zdrowotnej oraz ambulatoryjnej opieki specjalistycznej korzysta tu około 500 tys. pacjentów. W sumie stanowią oni około 10 proc. wszystkich mieszkańców woj. mazowieckiego.

Wdrożonych zostanie sześć e-usług, takich jak:

        E-pacjent – w ramach tej aplikacji stworzona zostanie interaktywna strona internetowa, na której znajdą się informacje dotyczące m.in. czasu oczekiwania na wizytę do poszczególnych poradni specjalistycznych oraz grafik pracy personelu medycznego konsorcjum. Strona będzie także dostępna przez telefon komórkowy (WAP);

        E-rejestracja – usługa umożliwiająca pacjentom rejestrację do lekarza przez Internet. Każdy pacjent, po uzyskaniu identyfikatora i hasła, będzie mógł zarejestrować się na wizytę do lekarza POZ bądź specjalisty. Po zalogowaniu się w systemie widoczne będą wolne godziny w grafiku pracy personelu medycznego, a pacjent będzie mógł zapisać się na wizytę do jednej z 39 placówek konsorcjum. Rejestracji można będzie także dokonać poprzez wysłanie wiadomości e-mail;

       E-termin – usługa umożliwiająca automatyczne wysłanie przez system przypomnienia o zbliżającym się terminie wizyty bądź odwołaniu czy przesunięciu terminu wizyty ze względu na nieplanowaną absencję personelu medycznego. Informacja będzie wysyłana za pomocą wiadomości tekstowej SMS lub wiadomość e-mail;

        E-recepta – usługa umożliwia złożenie zamówienia na wystawienie recepty na regularnie przyjmowane konkretne rodzaje leków;

        E-konsultacje – zdalne konsultacje z lekarzem za pomocą  Internetu;

        Elektroniczna Skrzynka Podawcza – służy do składania dokumentów za pomocą portalu internetowego.

Oprócz tego w ramach projektu wdrożone zostaną m.in.: e-archiwum, system rozliczeń, elektroniczny obieg dokumentów oraz elektroniczny system zbierania deklaracji. Powstanie także Centralna Rejestracja Pacjentów, która umożliwi przyjmowanie wszystkich zgłoszeń rejestracyjnych pacjentów oraz weryfikację, czy nie występują konflikty kolejek (tzn. czy pacjent nie jest już zapisany na zabieg, bądź wizytę lekarską do innej placówki wchodzącej w skład konsorcjum).

Ponadto każdy z pacjentów otrzyma identyfikacyjną kartę pacjenta, która w czasie wizyty w jednej z placówek umożliwi szybką identyfikację w systemie informatycznym. Dzięki temu pacjent nie będzie musiał każdorazowo podawać swoich danych osobowych.

comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH