Telefonicznie nie można się zarejestrować, co dopiero online Fot. Archiwum RZ (zdjęcie ilustracyjne)

Placówki mają problem z uruchomieniem rejestracji pacjentów przez internet, a powinny to umożliwić od 1 stycznia 2015 roku w związku z wejściem w życie znowelizowanej ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej - przypomina Rzeczpospolita.

Problem w tym, że wiele placówek, np. w stolicy, utrudnia nawet zapis przez telefon, a co dopiero mówić o internecie. Dlatego NFZ sprawdza, czy placówki wywiązują się z tego obowiązku.

Np. Podlaski Oddział Wojewódzki NFZ przeprowadził do czerwca 15 kontroli i okazało się, że większość placówek ma z tym problem.

Profesor Janusz Kłoczko, prezes Okręgowej Rady Lekarskiej w Białymstoku, stwierdził, że brakuje centralnych rozwiązań, które umożliwiałyby realizację tego przepisu. Obecnie bowiem każdy lekarz lub poradnia posługują się własnymi systemami informatycznymi, które nie są powiązane z systemem centralnym NFZ i brak im niektórych funkcji.

Lekarze postulują, aby resort zdrowia stworzył ogólnodostępną aplikację, działającą na stronie Ministerstwa, wzorem sprawnie działającego systemu dotyczącego uzdrowisk.

Więcej: rp.pl

comments powered by Disqus

PARTNER DZIAŁU

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH