Świętokrzyski NFZ stworzył podstrony www dla pacjentów

Pacjenci z województwa świętokrzyskiego mogą bez trudu i wychodzenia z domu sprawdzić informacje o przychodniach, kolejkach na zabiegi czy też prawach pacjenta. Świętokrzyski oddział NFZ uruchomił bowiem nowy portal internetowy, informuje

– Myśleliśmy o tym od dawna. Nie musieliśmy zatrudniać nowych osób. Po prostu urzędnicy z poszczególnych wydziałów przygotowują materiały, a informatyk zamieszcza je na stronie – mówi Andrzej Błaszczyk, zastępca dyrektora świętokrzyskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.

"Portal" dla pacjentów jest częścią składową strony www.nfz-kielce.pl. Można znaleźć tam informacje na temat przychodni, które mają podpisane umowy z Funduszem. Jedynym problemem jest, to, że nie zawsze informacje umieszczone na stronie są aktualne. Część informacji aktualizowana była ostatnio w styczniu, a placówki nie zawsze przesyłają regularnie informacje o zmianach w funkcjonowaniu. Zdarza się, że na portalu przeczytamy, że na wizytę nie trzeba czekać, a w rzeczywistości kolejka do danego specjalisty istnieje.

– Odsetkowo nie jest to duży problem, chociaż rzeczywiście sprawozdawczość pozostawia wiele do życzenia – dodaje Błaszczyk.

Pacjenci chwalą sobie zebranie w jednym miejscu informacji na temat przysługujących im praw.

Odwiedzający portal dowiedzą się jak często mogą zmienić lekarza rodzinnego czy też np. jakie dokumenty potwierdzają prawo do bezpłatnej opieki medycznej.

– Liczymy, że pacjenci będą nam zgłaszać, jakie jeszcze informacje powinny się znaleźć na stronie. Dane będziemy uzupełniać na bieżąco - mówi Paweł Roter, informatyk ze świętokrzyskiego NFZ.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH