Puławy: wdrożenie systemu informatycznego w szpitalu było koniecznością

Wdrożenie w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Puławach nowoczesnego systemu informatycznego wynikało nie tylko ze zbliżającego się prawnego obowiązku prowadzenia dokumentacji medycznej online. Równie istotne było uznanie przez kadrę zarządzającą, że jest to optymalny i racjonalny sposób na właściwe organizacyjnie, profesjonalne i uzasadnione ekonomicznie prowadzenie podmiotu leczniczego.

O wdrożeniu systemu informatycznego w tym szpitalu mówią Rynkowi Zdrowia: dr Jolanta Herda - dyrektor SPZOZ w Puławach oraz Krzysztof Dzirba, kierownik Działu IT w puławskiej lecznicy.

***

Jednym z podstawowych kryteriów, jakim kierowaliśmy się przy wyborze dostawcy systemu informatycznego było bezpieczeństwo elektronicznych usług medycznych, ze szczególnym nakierowaniem na dane sensytywne oraz doświadczenie firmy w zakresie projektowania i wdrażania systemów informatycznych. Systemy AMMS i RIS/PACS posiadają przyjazny i prosty w obsłudze dla użytkownika interfejs.

Monitorowanie przebiegu leczenia
Użytkownik korzysta tylko z tych funkcji, które są w danej chwili niezbędne do wprowadzenia danych, dzięki możliwościom konfiguracji pulpitu aplikacji. AMMS łączy wszystkie procesy w jeden spójny, intuicyjny i ułatwiający monitorowanie przebiegu leczenia, a także wspomaga lekarzy w podejmowaniu decyzji dotyczących oceny stanu zdrowia pacjenta. Oferuje obowiązkową sprawozdawczość i obligatoryjne rozliczanie finansowe dla instytucji i ośrodków statystyki medycznej.

Współpracuje z aplikacją Narodowego Funduszu Zdrowia eWUŚ, która w sposób elektroniczny weryfikuje uprawnienia do udzielenia świadczeń zdrowotnych świadczeniobiorców. Rozbudowane funkcje połączone z łatwą i intuicyjną obsługą  aplikacji  nie wymagają kosztownych i czasochłonnych szkoleń dla użytkowników systemu.

Projekt wdrożeniowy, zrealizowany przez firmę Asseco dla szpitala w Puławach, trwał od lipca do grudnia 2012 r. i zakładał uruchomienie kilkunastu  specjalistycznych modułów na 340 stacjach roboczych, z których obecnie korzysta ok. 700 użytkowników. Integracja systemu medycznego AMMS z systemem finansowo-księgowym trwała krótko, ponieważ zarówno system medyczny, jak i księgowy są tej samej firmy, co przy wdrożeniu okazało się znacznym ułatwieniem.

Do chwili obecnej wdrożone zostały następujące moduły: ruchu chorych, obrotu lekami, ewidencji badań, procedur medycznych i konsultacji, obsługi pracowni diagnostycznych, wreszcie rozliczeń.

Moduły i baza danych
Na szczególną charakterystykę zasługuje kilka modułów.

Moduł ePacjent, który pozwala na wykonanie czynności przy rejestracji na wizyty do poradni przyszpitalnych, co w realiach kompleksowości i jakości usług zdrowotnych jest niezwykle istotne. Pacjenci za pomocą strony www są w stanie sprawdzić w jakich godzinach i którzy lekarze świadczą usługi medyczne oraz umówić wizytę bez wychodzenia z domu. Jest to jeden z wymiernych jakościowo obszarów dedykowanych dla pacjenta.

comments powered by Disqus

PARTNER SERWISU


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.