NFZ: utrudniony dostęp do systemu eWUŚ; przyczyną aplikacje u świadczeniodawców?

Departament Informatyki Centrali NFZ zamieścił 7 styczna komunikat w sprawie nieprawidłowo działających programów u świadczeniodawców. Stwierdzono w nim, że analiza rejestrów zapytań do systemu eWUŚ wykazała, że niektóre programy świadczeniodawców zostały przygotowane niezgodnie z dobrymi praktykami programistycznymi.

Jeden z błędów dotyczy wielokrotnego w ciągu dnia pytania o ten sam PESEL. Rekordziści dokonują takich sprawdzeń tysiące razy. Dlatego prowadzi to do niepotrzebnego obciążenie systemu i utrudnia innym placówkom leczniczym dostęp do systemu.

”Przypominamy zatem twórcom oprogramowania, że nie ma potrzeby uwierzytelniania się w systemie przy każdorazowym zapytaniu o konkretny numer PESEL. Usługa uwierzytelniania oferuje prawo dostępu (token), którego czas trwania ustalono na obecnym etapie na 30 minut. Oznacza to, że jeszcze po 29 minutach od poprzedniego żądania można otrzymać odpowiedź bez konieczności ponownego logowania się (uwierzytelnienia)” - czytamy w komunikacie.

W związku z tym NFZ informuje, że od wtorku 8 stycznia 2013 r. będą wprowadzane pewne ograniczenia dla użytkowników (świadczeniodawców) posługujących się nieprawidłowo napisanym oprogramowaniem.

Więcej: www.nfz.gov.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH