NFZ o problemach technicznych w dostępie do systemu eWUŚ

W związku z problemami technicznymi w dostępie do systemu eWUŚ weryfikacja uprawnień pacjentów powinna odbywać się na podstawie dokumentów potwierdzających prawo do świadczeń opieki zdrowotnej lub przez złożenie oświadczenia - przypomina Fundusz.

Andrzej Troszyński, rzecznik NFZ, poinformował, że informatycy usuwają awarię. Dodał, że nie ograniczyła ona dostępu do świadczeń.

- Pacjenci mogą przedstawiać dokumenty potwierdzające ubezpieczenie, a jeśli ich nie posiadają, mogą składać oświadczenia, na podstawie których otrzymają świadczenie - wyjaśnił Troszyński.

Awaria eWUŚ ma być usunięta jeszcze w środę (27 marca).

Od 1 stycznia pacjenci przychodzący do placówek ochrony zdrowia nie muszą okazywać dokumentów potwierdzających ubezpieczenie. Pracownicy rejestracji mogą sprawdzać ich uprawnienia online na podstawie numeru PESEL, należy jednak mieć ze sobą dokument tożsamości.
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z MEDYCYNĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekzdrowia.pl prosto na Twój e-mail

Rynekzdrowia.pl: polub nas na Facebooku

Rynekzdrowia.pl: dołącz do nas na Google+

Obserwuj Rynek Zdrowia na Twitterze

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

POLECAMY W PORTALACH